شکایت پاکستان به شورای امنیت به بهانه حمایت هند از «تروریسم»

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرده که قصد دارد شکایتی را از هند به اعضای دائمی شورای امنیت به بهانه حمایت این کشور از تروریسم داخلی، ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، پاکستان روز دوشنبه گفت که نمایندگان پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل را در مورد پرونده «حمایت مالی دولت هند از تروریسم» در جریان قرار داده است.

مطابق بیانیه وزارت خارجه پاکستان، «سهیل محمود» وزیر خارجه این کشور، نمایندگان کشورهای دائمی در شورای امنیت را در مورد پرونده اسلام آباد در خصوص شکایت از هند در جریان گذاشته است.

این تحولات در پی افزایش تنش‌های دیپلماتیک بین دو رقیب هسته‌ای و در بستر درگیری‌های دائمی در طول مرز‌های مورد مناقشه کشمیر طی هفته‌های اخیر صورت گرفت.

هر دو طرف یکدیگر را به حمایت از تروریسم در خاک یکدیگر متهم می‌کنند.

نمایندگان دائمی شورای امنیت، از ادعای اسلام‌آباد در خصوص رفتار تنش زای دهلی‌نو درباره برنامه ریزی، ترویج، کمک، مشارکت، بودجه و اجرای فعالیت‌های تروریستی هند در پاکستان مطلع شد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «این پرونده حاوی شواهد غیرقابل انکاری از حمایت مالی دولت هند از تروریسم علیه پاکستان به آن‌ها تحویل داده شد. پاکستان همچنان نگرانی حود از حمایت دولت تروریسم و ​​فعالیت‌های بی ثبات کننده علیه پاکستان ابراز می‌کند».

گفتنی است، به غیر از موضوع کشمیر، هند و پاکستان در یک رشته اختلافات دریایی و زمینی دیگری نیز یکدیگر را به چالش می‌کشانند. این دو همسایه در سه جنگ تمام عیار در سال ۱۹۴۸، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ - و یک درگیری طولانی سه هفته‌ای در کارگیل در سال ۱۹۹۹ تقابل نظامی داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار