مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان:

توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، مهمترین راه خلاقیت و اشتغال پایدار است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت:مهمترین راه ایجاد خلاقیت و به خصوص اشتغال پایدار در استان توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی است.

علی آشتاب،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در گفت و گوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، در نخستین وبینار تشریح سیاست‌های اشتغال در اولین روز از هفته جهانی کارآفرینی که بصورت مجازی که با حضور مدیران ادارات تابعه و کاریابی‌های غیر دولتی استان تشکیل شده بود ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را یکی از مقوله‌های مهم توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: خود اشتغالی، نوآوری و خلاقیت فردی و کمک به بهره وری نیروی کار، یکی از ویژگی‌های مهم کارآفرینی است که بایستی فرهنگ کار و کارآفرینی در استان ترویج داده شود.

او در ادامه با اشاره به شرایط کشور در زمان تحریم و شیوع ویروس کرونا افزود: مدیران ادارات تابعه و کاریابی‌های استان با هماهنگی و همفکری با کارفرمایان واحد‌های اقتصادی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با مشوق‌هایی که دولت اعلام کرده شرایط را برای کارجویان فراهم نمایند.

او با تاکید بر تسریع در اجرای بسته‌های تثبیت و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان افزود: طرح‌های مختلفی در این زمینه از جمله طرح کارورزی، مشاغل خانگی، تسهیلات اشتغال روستایی، یارانه دستمزد، معافیت‌های بیمه‌ای و... در دست اجرا است که بایستی با عزم جدی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان شاهد تسریع در روند اجرای آن‌ها باشیم.

آشتاب در پایان تاکید کرد:این طرح‌ها به منظور حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و ابلاغ شده و هم مدیران ادارات تابعه و کاریابی‌ها نسبت به معرفی و اطلاع رسانی این مشوق‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.