جهش تولید در منابع طبیعی در راه است

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کرمانشاه گفت : طی ماه‌های گذشته با ابلاغ طرح ۹ در ۹۹ که در راستای رسیدن به جهش تولید از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور تدوین شده است به ادارات منابع طبیعی استان‌ها ابلاغ شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شیرزادی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کرمانشاه گفت : طی ماه‌های گذشته با ابلاغ طرح ۹ در ۹۹ که در راستای رسیدن به جهش تولید از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور تدوین وبه ادارات منابع طبیعی استان‌ها ابلاغ شد. این اداره با دستور مدیریت در کمترین زمان با تمامی توان کارشناسی خود فعالیت‌ها را آغاز کرد و بحمداله توفیقاتی هم داشت.

او گفت : در موضوع ذخیرگاه‌های جنگلی۲۰۰ هکتار از عرصه‌های مستعد را شناسایی کردیم که عملیات حفظ واحیای آن‌ها در مرحله انجام است.

شیرزادی افزود : بستر کاشت ۱۵۸ هکتار جنگل کاری مشارکتی والبته اقتصادی فراهم شده که باشروع بارندگی عملیات چاله کنی وکشت آغاز خواهد شد.

او افزود : در زمینه زراعت چوب ۱۴۰ هکتار در حال بستر سازی وشناسایی مجریان علاقمند هستیم که از اولویت‌های ما است که تا پایان سال عملیاتی می کنیم.

شیرزادی ادامه داد: در سطح ۵۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در دیم زارهاو ۳۶۰ هکتارهم کشت در عرصه‌ها را با مشارکت مردم خواهیم داشت. از دیگر برنامه‌های ما اجرای طرح‌های مرتعداری توسط مردم است که خود بهره برداران مجری ودر حقیقت متولی مراتعی که در آن طرح اجرا می‌کنند خواهند بود. در این زمینه ۴۰ سامانه در سطحی بالغ بر۲۷۵۰۷ هکتار را در شرف انجام هستیم. احاله مدیریت در سطح ۸۷۸۲ هکتار وممیزی مراتع هم در ۱۶ پلاک عملیاتی شده است.

این مقام مسئول گفت : علی رغم وجود بحران کرونا در جامعه ما در تلاش هستیم تا حافظ واحیا کننده جنگل‌ها ومراتعی باشیم که بستر ساز حیات وتولید کننده اکسیژن واز طرفی هم کمک به رونق سفره مردم است باشیم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.