بارش‌های امسال کرمانشاه کمتر از وضعیت نرمال

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : طبق پیش بینی‌های صورت گرفته بارش‌های امسال استان کمتر از وضعیت نرمال خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد خسروی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : میانگین نرمال بارش در استان در فصل پاییز حدود ۱۲۰ تا ۱۷۰ میلی متر است که پیش بینی ما برای بارش‌های پاییزی امسال بارش ۸۰ تا ۱۱۰ میلی متر است که این میزان نسبت به وضعیت نرمال بارش‌های پاییزی ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر خواهد بود.

او گفت : میانگین نرمال بارش‌ها درزمستان ۱۷۰ تا ۲۲۰ میلی متر است که برای زمستان امسال بارش ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلی متری پیش بینی شده که این میزان، کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی بارش‌های زمستانی امسال را نسبت به وضعیت نرمال نشان می‌دهد.

خسروی با بیان اینکه بارش‌ها در بهار پیش رو به وضعیت نرمال نزدیک خواهد بود، افزود: برای بهار پیش رو بارش ۹۰ تا ۱۴۰ میلی متری پیش بینی شده که وضعیت نرمال بارش‌های این فصل در استان هم همین میزان است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه وضعیت نرمال بارش‌ها در سال زراعی استان را ۴۲۰ تا ۴۹۰ میلی متر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلی متر بارش داشته باشیم که ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به وضعیت نرمال کمتر خواهد بود.

خسروی ادامه داد: عمده بارش‌های امسال در دهه سوم آبان ماه خواهد بود و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در مجموع بارش‌های امسال کمتر از حد نرمال است.

این مسئول با بیان اینکه موج‌های سردی برای زمستان امسال در پیش داریم، گفت: زمستان امسال طبق پیش بینی‌های صورت گرفته نسبت به پارسال سردتر بوده و موج‌های سردی را به مدت یک تا دو هفته تجربه خواهیم کرد.

او افزود: پیش بینی‌های صورت گرفته ۵۵ تا ۷۰ درصد صحت دارد و بهتر است با توجه به وضعیت کاهش بارش‌ها برنامه ریزی‌ها با رویکرد بحران آب و خشکسالی باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار