جانشین استاندار فارس:

بیشترین میزان تست کرونای کشور در فارس انجام می‌شود/ اشغال ۹۸ درصدی تخت‌های بستری

قاسم پور با اشاره به اینکه بیشترین میزان تست کرونای کشور در استان فارس انجام می‌شود،گفت: در روز‌های گذشته شاهد مثبت شدت ۵۰ درصد تست ها در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درباره محدودیت‌های جدید و تعطیلی‌ها نیز ضمن عذرخواهی از مردم و فعالان کسب و کار به ویژه قشر آسیب پذیر، گفت: به رغم اینکه از شرایط اقتصادی و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند آگاهی کامل داریم، اما اولویت ما حفظ سلامت مردم و کادر درمان است بنابراین بر اساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تصمیمات کارشناسی شده این محدودیت‌های جدید اعمال شده است.

عبدالرضا قاسم پور ضمن قدردانی از همراهی مردم، صدا و سیما و اصحاب رسانه، عنوان کرد: این همراهی و همدلی و همکاری‌ها سبب شده در ۸ ماه گذشته و از زمان شیوه بیماری کرونا تنها ۲۰ روز در استان فارس شاهد وضعیت قرمز باشیم و هم اکنون نیز به رغم بحرانی بودن شرایط، فارس جز ۴ استان با وضعیت نارنجی در کشور است.

او با بیان اینکه فارس در رعایت اصول بهداشتی و در رسیدگی و مراقبت و درمان بیماران استان اول کشور است، بیان کرد: اما اگر دستورالعمل‌ها بهتر و بیشتر رعایت نشود ما نیز قطعاً با مشکلات و چالش‌های جدید مواجه می‌شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه در استان فارس جر عده‌ای اندک، همه مردم به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا احترام می‌گذارند، اظهار کرد: مراسم‌هایی همچون مناسبت‌های ذی الحجه محرم و صفر و هم و مناسبت‌های مختلف دیگر، بازگشایی مدارس و اعیاد مذهبی، کنکور و... با همکاری خوب مردم بدون مشکل انجام شده است.

قاسم پور با اشاره به اینکه بیشترین میزان تست کشور در استان فارس انجام می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲۴ درصد از تست‌های انجام شده مثبت بوده، اما در روز‌های گذشته شاهد مثبت شدت ۵۰ درصد تست هادر استان هستیم.

او بیان کرد: در بعضی از شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز نزدیک به ۸۰ درصد تست‌های انجام شده در روز‌های گذشته مثبت بوده است.

جانشین استاندار فارس همچنین درصد بهبودی مبتلایان در فارس را ۸۷ درصد اعلام کرد و افزود: ۱۴۳۶ نفر نیز تا به امروز جان خود را از دست داده اند.

معاون استاندار فارس از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در استان خبر داد و گفت: میزان اشغال تخت‌های بستری عادی ۹۸ درصد و تخت‌های بستری ویژه ۸۳ درصد است و حدود ۶۰ نفر بیمار در لیست انتظار بیمارستان علی اصغر و شهید فقیهی شیراز منتظر بستری هستند.

او اطهار کرد: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان ۲۱ شهرستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان در وضعیت سفید و مابقی در وضعیت زرد هستند.

معاون استاندار فارس درباره تعطیلی ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز نیز یادآور شد: بنا بر نظر کارشناسان حمل و نقل عمومی بیش از ۳۰ درصد در شیوع کرونا تاثیر گذار است از این رو ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس تصمیم به این تعطیلی یک هفته‌ای گرفته است.

او ادامه داد: در مترو و اتوبوس حتی اگر همه مردم فهیم با فرهنگ شیراز از ماسک استفاده کنند فاصله اجتماعی به ناچار رعایت نمی‌شود، احتمال شیوع را افزایش می‌دهد.

قاسم پور گفت: سه گانه معیشت، سلامت و امنیت سرلوحه تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس قرار دارد و مورد تاکید استاندار محترم است.

معاون استاندار فارس یادآور شد: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم از جمله حمایت از نیرو‌های کار ضعیف، دورکاری به میزان یک سوم برای کارکنان دولت، استمرار کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب پذیر، نظارت بر عملکرد تاکسی رانی در دوران تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش فشار‌ها بر مردم اتخاذ شده است.

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در پاسخ به این سوال که چرا تعطیل‌های بیشتری اعمال نمی‌شود اعلام کرد: مسئولان استانی باید در چارچوب مصوبات ستاد ملی تصمیم بگیرند، ضمن اینکه بسیاری از تصمیمات در هشت ماه گذشته ابتدا از سوی استان فارس بوده و با تدبیر و تصمیم شجاعانه استاندار و ستاد استانی گرفته شده است.

او با اعتقاد به اینکه تعطیلی‌ها راهکار اصلی و اساسی نیست و نمی‌شود در طولانی مدت و با شرایط اقتصادی موجود چنین تصمیمی گرفت، افزود: همانگونه که تا کنون هر گاه مردم در صحنه حضور داشته اند پیروزی و موفقیت به دست آماده است بی شک در مقابله با کرونا نیز تنها راهکار اساسی رعایت و همکاری مردم است تا انشالله ناچار به اتخاذ تصمیمات سختگیرانه‌تر و اعمال فشار‌های بیشتر نباشیم.

بازرسی و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی که از سوی اکیپ‌های متشکل از نمایندگان استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، صنعت معدن، تعزیرات، شهرداری و اتاق اصناف نظارت است از دیگر موضوعاتی بود که قاسم پور به آن اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار مورد بازرسی در استان انجام شده که بیش از ۱۰ هزار واحد متخلف تذکر دریافت کرده و بیش از ۶ هزار واحد تعطیل شده و با متخلفین در مکان‌های دولتی و غیر دولتی نیز برخورد قاطع صورت گرفته است.

معاون استاندار فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به تشکیل قرارگاه عملیاتی در مقابله با کرونا عنوان کرد: استان فارس از اسفند ماه تا کنون با تشکیل کمیته بازرسی و نظارت و پیگیری اجرای مصوبات در ستاد استانی به نوعی این قرارگاه را تشکیل داده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا به تصمیمات یک ماه اخیر این ستاد اشاره کرد و قرنطینه خانگی، رهگیری هوشمند، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اعمال محدودیت‌ها تشدید محدودیت‌ها تشدید بازرسی و نظارت‌ها افزایش تست، افزایش تخت بستری عادی و ویژه، فرهنگ سازی استفاده از ماسک از خانه تا خانه، استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر بخش حمل و نقل، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در فرهنگ سازی، پرداخت سریع تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا و ودیعه مسکن، پیشگیری از تجمع در مراکز و ادارات شلوغ مانند پست و تامین اجتماعی و مراجع قضایی و دفاتر پیشخوان و سایر مکان ها، فعال شدن اکیپ‌های نظارت شیراز و سایر شهرستان‌ها، نظارت ادارات کل و دستگاه‌های متولی، استمرار کمک‌های مومنانه، تولید و عرضه ماسک با کیفیت و ارزان و نظارت بر توزیع آن، درمان در منزل، تعطیلی مجالس ختم عروسی، تسریع در صدور مجوز توسط اداره کل صنعت و دانشگاه علوم پزشکی، نظارت بر سرویس‌های حمل و نقل و سرویس کارگری توسط اداره کل تعاون و صنعت و معدن، ارائه آموزش‌های تلویزیونی و ضبط و ارسال آن‌ها به مناطق محروم، تهیه و ارسال جزوه‌های درسی برای مناطقی که پوشش اینترنتی ندارند، دستور ستاد برای اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در تامین تجهیزات و نیروی انسانی به یاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان بپردازند از جمله این تصمیمات و مصوبات بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار