اعمال محدودیت‌ شدید کرونایی در آباده

بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی از امروز تا اطلاع ثانوی در شهرستان آباده اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زین العابدین نیک مرام فرماندار شهرستان آباده، با اشاره به اینکه  تاکنون یک هزار و ۴۷۵ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: وضعیت این شهرستان در زمینه ابتلا به کرونا و عبور از وضعیت قرمز، بحرانی شده و اکنون در زمینه این بیماری ویروسی یکی از شهرستان‌های فوق قرمز استان فارس هستیم.

او،  با بیان اینکه همه مراحل درمان از ابتدا تا انتهای این بیماری در شهرستان آباده انجام می‌شود، بیان کرد: نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در آباده راه اندازی شده است تا مراحل درمان در این شهر انجام شود و نیازی به مراجعه به مرکز استان نباشد.

نیک مرام، با اشاره به محدودیت تردد در شهر آباده به مدت دو هفته تا ساعت ۱۸ تصریح کرد: در این  ساعات نیز از تردد غیرضروری جلوگیری می شود.

فرماندار شهرستان آباده، ادامه داد: یک سوم کارکنان ادارات آباده و  افراد دارای بیماری زمینه‌ای تا اطلاع ثانوی دورکاری می کنند.

او، افزود: همه اصناف به جز اصناف ضروری تا ساعت ۱۸ مجاز به ارائه خدمات هستند و استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی،  دستور العمل بهداشتی و تجمع  نکردن از مواردی است که اصناف باید رعایت کنند.

نیک مرام، اضافه کرد: اکیپ‌های بازرسی اتاق اصناف شهرستان با برنامه‌ای که برای اعمال محدودیت‌ها تنظیم شده است موظف به اجرای دقیق تمام دستورالعمل‌ها هستند و در صورت عدم رعایت موارد، صنف متخلف پلمب می‌شود و در صورت ادامه تخلفات، تعطیلی بازار اجرایی می شود.

فرماندار شهرستان آباده، اظهار کرد: همه تالار‌ها و همایش ها، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل است و فعالیت همه غذاخوری‌ها از جمله رستوران ها، فست فود ها، کافی شاپ‌ها به صورت بیرون بر است.

او، گفت: واحد‌های حمل و نقل درون شهری پس از ساعت ۱۸ مجاز به ادامه فعالیت نیستند که در صورت مشاهده فعالیت برخورد می‌شود.

نیک مرام، بیان کرد: تعطیلی جمعه بازار آباده به مدت دو هفته از دیگر مصوبات جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است.

فرماندار آباده با بیان اینکه همه مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان لازم الاجرا است و با متخلفان بشدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: انتظار می رود اصناف و بازاریان  مانند گذشته ما را در اجرای این مصوبات یاری می کنند که مردم فهیم شهرستان آباده باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند تا از این بحران عبور کنیم.

آباده در ۲۷۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.