سوال‌های شرعی خود را درباره «خرید و فروش با غیر مسلمان» در اینجا مطرح کنید

شما مخاطبان محترم می‌توانید سوال‌های شرعی خود را درباره «خرید و فروش با غیر مسلمان» از ما بپرسید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در جهانی که با شتاب به سوى دهکده بزرگ جهانى پیش مى رود و روابط انسان‌ها با یکدیگر بسیار نزدیک شده؛ تنظیم قوانین حاکم بر روابط ملّت‌ها کاری ضرورى و دشوار است. ما مسلمانان نیز از این قاعده جدا نیستیم و باید به تنظیم قوانین دینى و شریعت خویش در زمینه ارتباط با دیگران بپردازیم.

روابط اقتصادى مسلمانان با دیگر ادیان به دو شاخه تقسیم می‌شود؛ روابط فردى و روابط دولتى؛ یعنى گاه بحث درباره روابط اقتصادى فرد مسلمانان با غیر مسلمانان است و گاهى سخن درباره روابط اقتصادى دولت هاى مسلمان با دیگر دولت‌هاست.


بیشتر بخوانید


شما می‌توانید سوال‌های شرعی خود را درباره اینکه معامله با افراد غیر مسلمان جایز است یا خیر؟ ارز و پولی که از این داد و ستد به دست می‌آید حلال است یا خیر؟ کافر ذمی و کافر حربی چه کسانی هستند، آیا می‌شود با آنان معامله کرد؟ و آیا با کافر می‌توان معامله کرد؟ مطرح کنید.

شما مخاطبان محترم می‌توانید دیگر سوال‌های خود در زمینه مسائل شرعی مربوط به «خرید و فروش با غیر مسلمان» و احکام مربوط به آن را هم در بخش نظرات همین گزارش مطرح کنید.

پاسخ سوال‌های شما روز جمعه (۱۶ آبان) با توجه به فتوای مراجع تقلید در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام.
اینجانب مبلغ زیادی قطعه صنعتی از یک بهایی خرید کردم و چند ماه بعد از خرید متوجه شدم بهایی هست.حکم چیست؟آیا اجناسی که الان دارم حلال هستن.مقلد اقای مکارم هستم.
آخرین اخبار