درخواست پارلمان عربی برای جرم انگاری توهین به پیامبر گرامی اسلام

پارلمان عربی از جامعه جهانی خواست تا توهین به پیامبر گرامی اسلام را جرم تلقی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، در میان افزایش تنش‌های اخیر در فرانسه و حملات اخیری که در پی انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیزبه پیامبر اسلام صورت گرفت، پارلمان عربی از جامعه جهانی خواست تا توهین به پیامبر گرامی اسلام، مسلمانان و اسلام را جرم تلقی کند.

پارلمان عربی در بیانیه‌ای که پس از جلسه خود در مقر اتحادیه عرب در قاهره آن را صادر کرد، گفت: ما پافشاری بر توهین به بهترین آفریده خداوند، محمد که بر او بهترین درود و سلام باد، و نیز بازنشر کاریکاتور‌های توهین آمیز به رسول اعظم را محکوم می‌کنیم.

پارلمان عربی در ادامه اعلام کرد: از نتایج این کار، ادامه فتنه و کینه انگیزی دینی خواهد بود؛ امری که سخنان نفرت پراکنانه را تقویت می‌کند.

پارلمان عربی همچنین از جامعه جهانی، سازمان ملل و تمامی سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی و نیز پارلمان‌های جهان خواست تا در برابر حملات مغرضانه به منظور توهین به رسول اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) ایستاده و توهین به پیامبر اسلام، مسلمانان و خود اسلام را جرم تلقی کرده و مانع توهین به ادیان و چهره‌های دین، پیامبران و انبیا شوند.

پارلمان عربی همچنین بر ضرورت احترام به احساسات و عقاید تمامی مؤمنان سراسر جهان و تقویت فرهنگ مدارا و احترام به مقدسات و چهره‌های دینی تأکید کرد؛ همچنانکه با ابزار قراردادن آزادی رأی برای حمله به اعتقادات مذهبی سرباز زد.

گفتنی است مسأله کاریکاتور‌های توهین آمیز به پیامبر اسلام بار دیگر و پس از آنکه یک جوان چچنی تبار به نام «عبدالله انزوروف» ۱۸ ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر یک معلم تاریخ ۴۷ ساله را در برابر یکی از مدارس در شمال پاریس به قتل رساند، بار دیگر محل جنجال‌های تازه شد. منابع مختلف اعلام کردند این حمله پس از ان صورت گرفته بود که این معلم به دانش آموزانش کاریکاتور‌های توهین آمیز پیامبر را نشان داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
به اعضای پارلمان عربی:
وقتی کشیش مسیحی قرآن کریم یعنی کتاب الله را آتش زد چرا؟ سکوت کردید؟.........
وقتی حکامی که خود را پرده دار کعبه مکرمه و متولی مدینه منوره میدانند کشتار منا را با چراغ سبز شیطان اکبر براه انداختند چرا؟سکوت کردید؟........
وقتی حکامی که در جهان سیاست به گاوان شیرده معروفند قبله اول مسلمانان را به مثلث شوم زور و زر و تزویر یعنی شیطان اکبر و اسرائیل صهیون و دنباله هایشان فروختند و قدس شریف را دودستی به دشمنان قسم خورده جهان اسلام تسلیم کردندچرا؟ سکوت کردید؟
پس از اینهمه سکوت و بی تفاوتی دشمنان قسم خورده جهان اسلام در پی اجرائی کردن تبعات برنامه ریزی شده دقیق طرح""معامله قرن""به نقطه عطف اهانت به ساحت روحانی و قدسی پیامبراعظم محمدرسول الله(ص)
رسیده اند که روزنامه مشهور نیس فرانسه واسطه و ابزار اجرای هدف است در حالیکه در همین کشور اگر کسی سعی در باره تحقیق هولوکاست داشته باشد جرم تلقی میشود!!!!و اینهمه اثبات میکند که شعار :
یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا جهانی شود همین و بس و دانشمندان و علماء و حقوق دانان جهان اسلام در سراسر جهان در مورد اشترکات دین اسلام یعنی:
خداوند احد و یکتا الله
کتاب الله قرآن کریم
پیامبراعظم محمدرسول الله(ص) که همگی از اشترکات دین مبین اسلام و متعلق به تمام مسلمانان جهان است یکصدا و با اتحاد تمام فرق منشعب از دین اسلام متحدالرویه عمل کنند......................
آخرین اخبار