نخست وزیر سودان: خط خوردن از فهرست کشور‌های تروریستی، به نفع کشور و مردم است

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان حذف نام کشورش از فهرست حامیان تروریست را سودمند خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «عبدالله جمدوک» نخست وزیر سودان امروز، چهارشنبه اعلام کرد که حذف نام کشورش از فهرست کشور‌های حامی تروریسم برای نهاد‌ها و شهروندان سودانی که دهه هاست از برخی حقوق و خدمات به دلیل تحریم‌ها محروم بودند، سودمند خواهد بود.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در صفحه خود در فیسبوک نوشت: بعد از برداشته شدن نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم، سودان به نظام مالی و بانکی جهانی بازخواهد گشت.

حمدوک گفت: شهروندان سودانی در کشور‌هایی که به آنجا مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند سهم‌های خود را به کشور به روشی مسالمت آمیز و شفاف و از طریق نهاد‌های رسمی تحویل دهند.

وی ادامه داد: این تصمیم، عرصه را برای معافیت سودان از قرض‌هایش که به ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد، باز می‌کند.

حمدوک در ادامه تصریح کرد: این تصمیم همچنین کمک می‌کند که عرصه در مقابل سرمایه گذاری‌های منطقه‌ای و جهانی باز شود.

وی عنوان کرد که سودان خواهد توانست تا نهایت استفاده را از تکنولوژی ببرد، چراکه طی بیش از دو دهه به دلیل تحریم‌ها از تکنولوژی محروم بوده است.

حمدوک اظهار کرد: این تصمیم به ساخت نهاد‌های ملی، خطوط هوایی سودان و خطوط دریایی کشور و راه آهن که زیرساخت‌های آن به دلیل ممنوع بودن واردات تجهیزات از بین رفته بود، کمک خواهد کرد.

پیشتر حمدوک به مردم سودان برای برداشتن نام این کشور از فهرست کشور‌های حامی تروریسم تبریک گفته بود.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته جاری اعلام کرد که قصد دارد سودان را از لیست کشور‌های حامی تروریسم خارج کند؛ مشروط به اینکه خارطوم مبلغ ۳۳۵ میلیون دلار به عنوان غرامت به «قربانیان آمریکایی تروریسم و خانواده‌های آنان» پرداخت کند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار