کاهش ۳۵ درصدی پروازهای هوایی در ۶ ماه نخست امسال

اعزام و پذیرش مسافران هواپیما در ۶ ماه نخست امسال ۳۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس جدیدترین آمار منتشر شده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریور ماه امسال در ۴۶ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نشست و برخاست هواپیما، جا به جایی مسافر و بار به ترتیب در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۸ درصد، ۲۹ و ۳۵ درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید

جلسه تعیین قیمت بلیت هواپیما به تعویق افتاد


در بخش پرواز‌های عبوری نیز میزان کاهش پرواز‌ها نسبت به شهریور سال گذشته رشد منفی ۵۶ درصدی را ثبت کرده است. تعداد این پرواز‌ها در ماه گذشته ۱۰ هزار و ۳۷۶ پرواز بود که نسبت به مردادماه امسال با ۸ هزار و ۴۳۱ پرواز بالغ بر ۲۳.۰۷ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۳۵ درصدی پروازهای هوایی در ۶ ماه ابتدای امسال

گفتنی است، براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در ۲ ماه گذشته هیچ آماری از نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ثبت نشده است.

فرودگاه مهرآباد که مردادماه در بخش جا به جایی بار، مسافر و نشست و برخاست به ترتیب ۳۰ درصد، ۲۵ درصد و ۱۳ درصد نسبت به مرداد ۹۸ کاهش عملکرد داشت در شهریور ماه امسال بهبود عملکرد داشته و نسبت به شهریور سال گذشته در نشست و برخاست ۶ درصد رشد منفی، جا به جایی مسافر و بار نیز به ترتیب ۱۵ و ۱۷ درصد رشد منفی داشته است.

فرودگاه مشهد نیز در نشست و برخاست، جا به جایی بار و مسافر به ترتیب نسبت به آخرین ماه تابستان سال گذشته ۵۵ درصد، ۵۹ و ۶۵ درصد رشد منفی را ثبت کرده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در نیمه اول امسال میزان نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه شیراز  ۹ هزار و۵۳ فروند بوده و میزان پذیرش و اعزام مسافر هم ۷۷۶ هزار و ۱۲۲ نفر بوده و میزان جابه‌جایی بار هم ۷ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۹۹ کیلوگرم بار بوده است.

همچنین در فرودگاه مهرآباد هم ۴۵ هزار و ۸۰۵ فروند نشست و برخاست و ۴میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۶۵ نفر اعزام و پذیرش و ۳۰ میلیون و ۹۰۲ و۹۳۵ کیلوگرم  جابه‌جایی بار در ۶ ماه نخست امسال انجام شده است.

در فرودگاه مشهد هم ۱۲ هزار و۲۰۶ فروند نشست و برخاست و یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۳۳ اعزام و پذیرش و ۱۱ میلیون و۲۰۳ هزار و  ۸۸ کیلوگرم بار در ۶ ماه ابتدای امسال جابه جا شده است.

گفتنی است، در فرودگاه مهر آباد ۲۶ درصد کاهش در نشست وبرخاست و ۳۸ درصد هم کاهش در اعزام و پذیرش مسافر داشته‌ایم و در فرودگاه مشهد هم ۶۴ درصد نشست وبرخاست و ۷۱ درصد هم در اعزام و پذیرش مسافر کاهش داشته‌ایم.

کاهش ۳۵ درصدی پروازهای هوایی در ۶ ماه ابتدای امسال

در بین فرودگاه‌های اختصاصی نیز به جز فرودگاه کیش، عملکرد ۵ فرودگاه دیگر در همه شاخص‌ها در شهریور ۹۹ منفی بوده است.

براساس این گزارش از مجموع ۴۸ فرودگاه کشور، ۱۱۲ هزار و ۸۷۶ نشست وبرخاست و ۱۰ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۵۲۰ نفر اعزام و پذیرش و ۸۱ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۹۱۹ کیلوگرم بار در ۶ ماه ابتدایی امسال جابه جا شده است.

کاهش ۳۵ درصدی پروازهای هوایی در ۶ ماه نخست امسال

در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به ۶ ماه ابتدای سال گذشته در حوزه نشست و برخاست ۳۵ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر هم ۴۸ درصد کاهش و در جابه جایی بار هم ۵۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار