اجرای طرح زراعت چوب در جنوب کرمان

سرپرست معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و اشتغال جوامع محلی جنوب کرمان طرح زراعت چوب اجرا می‌شود.

سنجری، سرپرست معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام این که اجرای طرح زراعت چوب فرصتی مغتنم و راهکاری مطمئن برای احیای جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آنها است ،گفت: اهمیت اجرای این طرح در جلوگیری از تخریب و بهره‌برداری درست از منابع جنگلی حائز اهمیت است.

او افزود: زراعت چوب جایگزین خوبی برای جلوگیری از برداشت جنگل‌ها است و می‌تواند با تامین نیاز داخل به کمک صنایع کشور بیاید.

سنجری با اشاره به اینکه  اجرای طرح‌های زراعت چوب موجب رونق تولید در بخش منابع طبیعی و حصول اهداف کمی برنامه ششم و جهش تولید و همچنین اشتغال در اراضی مستثنیات و دولتی می شود بیان کرد: امسال در جنوب کرمان برای اجرای این طرح در سطح ۹۰۰ هکتار هدفگذاری شده است.

او اظهار کرد: در منابع طبیعی، ترغیب مردم و بخش خصوصی برای وارد شدن به این صنعت و اعطای تسهیلات و بسته‌های حمایتی  ضامن توسعه زراعت چوب در منطقه است.

سنجری با اعلام اینکه از سیاست‌های تشویقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان می‌توان به توزیع نهال رایگان از گونه‌های چوبده و سریع الرشد، معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، اقتصاد پایدار و خرید تضمینی اشاره کرد گفت: کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی از اهداف برجسته این طرح است.

او افزود: جوامع محلی در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌توانند با زراعت چوب و کاشت گونه‌های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

سرپرست معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، به همت مزرعه داران  را از مهمترین اهداف این طرح دانست و بیان کرد:مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از متقاضیان اجرای طرح زراعت چوب در منطقه حمایت می‌کند و متقاضیان با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.