پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا به صاحبان مشاغل لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا به صاحبان مشاغل این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  علی آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال بروجرد اظهار داشت: این میزان تسهیلات به تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۰ پرونده با اشتغال ۱۹هزار و ۷۰۰ نفر به واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خسارت دیده از کرونا پرداخت شده است.

او افزود: با توجه به تداوم ثبت‌نام و بررسی پرونده‌های متقاضیان دریافت تسهیلات کار شناسایی متقاضیان آسیب‌دیده از کرونا در استان ادامه دارد.

آشتاب با اشاره به مهلت ثبت نام و پرداخت وام‌های حمایتی کرونا تا پایان مهرماه سالجاری اظهار داشت: تاکنون با تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان تعداد ۲۸ هزار و ۷۷۸ پرونده با اشتغال ۳۵ هزار و ۶۲۷ نفر مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: برای این تعداد واحد مبلغ ۲۸۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان تسهیلات در نتظر گرفته شده و برای کسب کار‌های آسیب دیده از کرونا به بانک‌های عامل ارسال شده اند و انتظار می‌رود بانک‌ها به محض دریافت پرونده، تسهیلات را پرداخت کنند.

آشتاب اضافه کرد: سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir برای ثبت نام مشاغل آسیب دیده از کرونا فعال است و متقاضیان می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و درخواست خود را تکمیل کنند.

او در ادامه به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به طرح‌های اقتصادی شهرستان بروجرد اشاره کرد و گفت: در شهرستان بروجرد تاکنون مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری به تعداد ۱۱۱طرح و ایجاد ۵۹۸ فرصت شغلی جدید پرداخت شده است.

او تاکید کرد: پرونده ۸۸ مورد روستایی هم اکنون در حال بررسی و رفع مشکل است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.