افتتاح ۱۴ شرکت تعاونی در لرستان

۱۴ شرکت تعاونی در استان لرستان روز چهارشنبه به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با برخی استان‌های کشور و با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: حجم سرمایه گذاری تعاونی‌های جدید استان ۱۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان است.

علی آشتاب اظهار داشت: این تعداد تعاونی استان در بخش خدمات، کشاورزی و صنعت هستند که با ۱۰۳ عضو، زمینه ایجاد ۸۸ فرصت شغلی مستقیم را فراهم کرده اند.

او اضافه کرد: تعاونی‌های لرستان سال گذشته بیش از ۴۶ میلیون دلار تولیدات خود را در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این امر از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: همچنین پارسال ۱۱۲ طرح تعاونی در زمینه‌های مختلف با یک هزار و ۷۲۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۵۴۳ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۷۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی مهارتی تخصصی، مدیریتی و مجازی برای تعاونگران لرستانی برگزار شده است.

آشتاب همچنین گفت: براساس تازه‌ترین آمار وزارتخانه، تعاونی‌های استان با جذب ۴۹۶ نفر دانش آموخته دانشگاهی بیشترین امتیاز را در کشور کسب کرده اند.

او افزود: سال گذشته ۷۳۷ شرکت تعاونی متقاضی جذب کارورز بوده و تاکنون موفق به جذب ۲ هزار و ۲۲۸ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه مهارت آموزی بستر تقویت اشتغال جوانان به ویژه دانشگاهیان را فراهم می‌کند اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح کاروزی تاکنون ۷۱۳ واحد اقتصادی استان چهار هزار و ۲۴۹ نفر دانش آموخته را بکارگیری کرده اند.

آشتاب تصریح کرد: مشوق‎هایی همچون معافیت‎های بیمه‎ای سهم کارفرما با صورت جذب کارورز و پرداخت یک سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به مدت یک سال برای طرح کارورزی در نظر گرفته شده است که باید با اطلاع رسانی دقیق، در بخش‎های مختلف صنعت، کشاورزی و به خصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره گرفت.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.