دوره‌گردی انتخاباتی پمپئو برای ترامپ

وزیر خارجه آمریکا در آستانه انتخابات این کشور برای جلب آرا سفیدپوستان کاتولیک، راهی واتیکان در رم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، در حالی که نزدیک به یک ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، مایک پمپئو راهی واتیکان شد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به واتیکان از دیدگاه کارشناسان و ناظران سیاسی، تلاش برای جلب آرا محافظه کاران کاتولیک ارزیابی می‌شود.

هر چند وزیر خارجه آمریکا در واتیکان حضور خواهد یافت با این حال پاپ فرانسیس با او ملاقات نخواهد داشت. رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر اعلام کرده بود در سفر پمپئو به مقر واتیکان، برنامه‌ای برای دیدار با او نخواهد داشت. روزنامه لا رپوبلیکا چاپ‌ای تالیا به نقل از دفتر پاپ گزارش داد که پاپ فرانسیس دلیل این تصمیم را بیم و هراس از «تأثیر احتمالی آن بر رقابت‌های انتخاباتی آمریکا» و با هدف «پرهیز از هرگونه دستکاری [در انتخابات]» عنوان کرد.

پاپ فرانسیس از چنین دیدار‌هایی در دوره‌های تبلیغات انتخاباتی پرهیز می‌کند. رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین از درخواست وزیر خارجه آمریکا برای لغو توافق تاریخی واتیکان و چین خشمگین است. زیرا پاپ تلاش‌هایی را در جهت بهبود روابط با چین در پیش گرفته که در تعارض با سیاست‌های دولت ترامپ است.

وزیر خارجه آمریکا در سفر به ایتالیا با جوزپه کونته و لوئیجی دی مایو، نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که در انتخابات سال ۲۰۱۶ اکثریت قابل توجهی از کاتولیک‌های سفیدپوست به ترامپ رای دادند و سفر کنونی پمپئو نیز تلاشی در جهت حفظ آرا این گروه تاثیرگذار در انتخابات سوم نوامبر تفسیر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار