فکری: مبلغ فسخ قرارداد مسی به اندازه گردش مالی فوتبال ایران است

سرمربی تیم نساجی مازندران درباره وضعیت فوتبال ایران و حواشی آن توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران درباره وضعیت این تیم شمالی اظهار کرد: تمرینات خود را از ۲ هفته قبل شروع کرده ایم. ما صبح و بعداز ظهر تمرین می‌کنیم و تیم خوبی با تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها درست کرده ایم. طبق برنامه ۲ هفته آینده اردویی را در کیش برگزار می‌کنیم و ۲ بازی تدارکاتی با تیم مس رفسنجان و گل گهر سیرجان انجام می‌دهیم.  

او درباره مبلغ‌های نجومی در نقل و انتقالات، بیان کرد: این رقم‌ها در ظاهر زیاد است، اما پول ما بی ارزش شده است. اواسط دهه ۸۰، بازیکنان خارجی با ۵۰۰ هزار دلار  به تیم‌های ایرانی ملحق می شدند، اما همان رقم الان ۱۵ میلیارد تومان می‌شود. بند ۷۰۰ میلیون دلار‌ی در قرارداد مسی  وجود دارد. این رقم گردش مالی کل فوتبال ایران است. به نظرم بازیکنان  ما حقوق کمی می‌گیرند. رقم قرارداد‌ها در کل دنیا بالا است و اگر نبود بازیکنان ما به کشور‌های حوزه خلیج فارس نمی‌رفتند.  

فکری: مبلغ فسخ قرارداد مسی اندازه گردش مالی فوتبال ما است/ تصمیم گیری های احساسی در استقلال صورت می گیرد

تیم های آسیایی کار سختی برای فصل آینده دارند 

فکری گفت: ما تقریبا به موقع تمرینات خود را شروع کردیم و ۶ هفته  تا آغاز  مسابقات تمرین می‌کنیم، اما برخی از تیم‌ها هنوز تمرینات را شروع نکرده اند. تیم‌های آسیایی کار سختی خواهند داشت. بازی‌ها سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا طولانی شده و خستگی در بدن بازیکنان وجود دارد. با توجه به اینکه تمام بازیکنان استراحت کافی نکرده اند این احتمال وجود دارد که مصدومیت‌های  امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شود. امیدوارم با تمرینات خوبی که در نظر می‌گیریم در نهایت بتوانیم درصد آسیب دیدگی‌ها را پایین بیاوریم.  

تغییرات زیاد به تیم نساجی ضربه می زند 

سرمربی نساجی مازندران درباره اینکه این تیم شمالی ثبات داشته است، گفت: بله، مالکیت، مدیریت و سرمربی  رکن‌های اساسی یک باشگاه هستند که این ثبات در نساجی وجود دارد. ما تغییرات زیادی در بین بازیکنان داشتیم و به طور حتم این موضوع به ما ضربه می‌زند، اما با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته ایم نمی‌توانستیم تمام بازیکنان خود را حفظ کنیم. من به عنوان مسئول فنی تیم نگرانی خاصی ندارم. من مطمئن هستم تیم خوبی برای سال‌های بعد درست کرده ایم و  امیدوارم اتفاقات غیر منتظره رخ ندهد و تیم نساجی راهش را خوب پیش ببرد.  

قانون منع جذب خارجی ها حرفه ای نیست 

سرمربی نساجی درباره قانون منع جذب خارجی‌ها در فوتبال ایران گفت: من این موضوع را حرفه‌ای نمی‌دانم. زمانی که قرارداد می‌بندیم از متخصص استفاده نمی‌کنیم. باشگاه‌های ما باید از کارشناسان حقوقی قوی استفاده کنند. برخی از  وکلا در بخش قرارداد‌های داخلی و تعدادی دیگر در عقد  قرارداد‌های خارجی تبحر دارند و باید از آن‌ها استفاده شود. خارجی‌ها اول با لبخند می‌آیند، اما زمانی که به شکایت ختم می‌شود تا دلار آخر قرارداد خود را می‌گیرند. ما صورت مسئله را پاک می‌کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.  

فکری درباره وضعیت استقلال بیان کرد: متاسفانه تصمیم گیری‌های احساسی و غیر کارشناسی در استقلال صورت می‌گیرد. نیرو‌هایی که به درد استقلال می‌خورند را می‌سوزانند. به هر حال در استقلال همه چیز جناحی، رفیق بازی و لابی بازی شده است. از افرادی در استقلال استفاده می‌کنند که جواب نمی‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود سر و صدای هواداران در بیاید. هواداران می‌خواهند یک تیم خوب داشته باشند. هواداران نمی‌توانند کاری کنند و مدیران، مربیان و بازیکنان هستند که باید کار‌ها را انجام بدهند. تصمیم گیری چند ثانیه‌ای یک مدیر می‌تواند چند سال اثر داشته باشد. استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است. مسئولان این تیم باید برای فصل جدید تصمیم خوبی بگیرند تا استقلال به ساحل آرامش برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار