تعداد زمین لرزه های کرمانشاه نسبت به پارسال کاهش چشمگیر داشت

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت : تعداد زلزله‌های استان در شش ماهه اول پارسال ۷۳۲ زلزله بود که این رقم امسال کاهش چشمگیر داشته است.

وقوع ۲۵۰ زمین لرزه در کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت : تعداد زمین لرزه های استان در شش ماهه اول امسال، ۹۴ مورد در فصل بهار و ۵۶ مورد در فصل تابستان بوده است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه بیشترین تعداد زمین لرزه‌ ثبت شده در این مدت را به ترتیب مربوط به تازه آباد، قصرشیرین و سومار دانست.

فروزی با اشاره به کاهش تعداد زلزله‌های استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: در شش ماهه اول پارسال ۷۳۲ زلزله در گستره استان داشتیم که بزرگترین آن با بزرگی ۵.۱ ریشتر در تاریخ ۱۲ فروردین و ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه در حوالی سومار رخ داد. به علاوه زلزله دیگری با همین بزرگی ۲۱ اردیبهشت ماه و در ساعت ۱۴ و ۵۸ دقیقه حوالی ازگله را لرزاند.

او با اشاره به فعالیت ۲۰ ایستگاه لرزه نگاری کوتاه دوره باندپهن تحت پوشش شبکه لرزه نگاری کرمانشاه، افزود: شبکه لرزه نگاری کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه غرب تمام رخداد‌های لرزه‌ای استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان را به صورت شبانه روز ثبت و پردازش می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار