اعطا گرنت آغازین به استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای همکاری با دانشگاه‌های چینی

معاون بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: گرنت آغازین به استادانی اختصاص می‌یابد که اقدام به همکاری با دانشگاه‌های کشور چین در حوزه علمی، آموزشی و فناوری می‌کنند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  ابوالقاسم مسگرپور طوسی، معاون بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اولین جلسه کارگروه ایران – چین اظهار کرد: این جلسه زمینه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های کشور چین را فراهم می کند.

او افزود: امضا تفاهم نامه ها میان دانشگاه های دو کشور موجب شکل گیری همکاری مختلفی در حوزه های آموزش، پژوهش و فناوری دارد و این دانشگاه نیز برنامه دارد در این حوزه ها با دانشگاه های کشور چین فعالیت کند.

معاون بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اختصاص گرنت آغازین به استادان این دانشگاه خبر داد و گفت: این گرنت به استادانی اختصاص می یابد که اقدام به همکاری با دانشگاه های کشور چین در  حوزه علمی، آموزشی و فناوری می کنند. این طرح در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده و جزئیات آن در سایت دانشگاه قرار دارد.

گل رو، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است برنامه هایی چون تبادل دانشجو، تبادل استاد و دوره های مشترک در حوزه آموزشی با دانشگاه های کشور چین پیگیری شود.

او بیان کرد: ارتباطات این دانشگاه با دانشگاه های کشور چین در حوزه پژوهشی در زمینه های انتشارات مشترک، آزمایشگاه مشترک، کنفرانس مشترک و استاد مشترک خواهد بود.

گل رو ادامه داد: همچنین در این نشست در حوزه فناوری نیز به انتقال فناوری، تاسیس مراکز رشد مشترک و همکاری بین شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های هر دو کشور تاکید شد.

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: برنامه استراتژیک همکاری استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازه زمانی ۵ ساله تبیین و توصیف شد و از استادان کارگروه ایران – چین خواسته شد در این راستا گام بردارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار