آخرین جزئیات از ساخت ماهواره جدید در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره آخرین وضعیت ساخت ماهواره پیام در این دانشگاه توضیحاتی داد.

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات ماهواره جدید این دانشگاه اظهار کرد: قرار داد فاز یک ماهواره پیام یا ماهواره جدید بسته شد و دوستان در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام داده اند.

او افزود: شروع ساخت ماهواره جدید در دانشگاه صنعتی امیر کبیر از اواخر سال گذشته شروع شد و در سال جاری به علت بروز ویروس کرونا با کمی تاخیر رو به رو شد، اما در حال حاضر فعالیت خود را به صورت طبیعی شروع کرده است و مطابق وضعیت عادی پیش می‌رود.

معتمدی تصریح کرد: دانشگاه امیرکبیر با سازمان فضایی تفاهم نامه یا قرار داد ساخت ماهواره پیام را امضا کرد. در حال حاضر پروژه‌های صنعتی این دانشگاه فعال بوده و نیرو‌ها برای ساخت آن در تلاش هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: پروژه ساخت ماهواره جدید ۳ الی ۴ سال زمان می‌برد، منتهی در ابتدا باید فاز اول آن را کار کنند تا با هزینه به دست آمده و انجام طراحی‌های لازم به پیشنهاد پروژه اصلی بپردازند.

تامین ۲۰ میلیارد اعتبار برای ساخت ماهواره پیام در فاز نخست

معتمدی گفت: فاز اول ماهواره پیام یک قرار داد ۲۰ میلیاردی بوده که در حال حاضر بخشی از آن تامین شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: طراحی و ساخت ماهواره پیام با استفاده از فناوری‌های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقاء خواهد بخشید.

معتمدی یادآوری کرد: فاز اول پروژه پیام اجرای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه فناوری ماهواره بوده که از نوع ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر است و ماموریت اصلی این ماهواره تصویربرداری خواهد بود.

او در پایان گفت: مدار ماهواره پیام ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر است که اعتبارات اولیه آن در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار