شهردار شیراز:

ظرفیت آتش نشانی شیراز برای محدوده شهر کافی نیست

شهردار شیراز گفت: ظرفیت آتش نشانی شیراز برای محدوده شهر کافی نیست، و خیلی از ماموریت‌های خارج و اطراف شهر موجب خستگی نیروهای آتش نشان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز دوشنبه ٧ مهر در آیین تجلیل از آتش نشانان برتر، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه ظرفیت آتش نشانی شیراز برای محدوده شهر کافی نیست، اظهار کرد: اینکه خیلی از ماموریت‌های خارج از شهر و اطراف به سازمان آتش نشانی محول می‌کنیم منجر به خستگی و اخلال در رسیدگی به ماموریت‌های شهری می‌شود.

او بیان کرد: در ۲ ماه اول جنگ برخی از شهر‌ها به تصرف رژیم بعث درامد که در ادامه با همراهی و همدلی مردم موفق به بازپس گیری آن شدیم.

اسکندرپور اضافه کرد: امروز همه مردم باید کنار هم باشند و خط کشی‌ها سم مهلکی برای کشور است.

شهردار شیراز ادامه داد: طی ۲ سال گذشته عملیات‌های فراوانی داشته‌ایم و اطفای آتش سوزی هتل آسمان یکی از ماموریت‌های سازمان آتش نشانی بود که می‌توانست به یک بحران برای شیراز تبدیل شود، اما با تلاش همه مجموعه‌ها از یک بحران بزرگ جلوگیری شد.

اسکندرپور گفت: امسال آتش سوزی‌های گسترده‌ای در دامنه شهر شیراز و حوزه باغات انجام حادث شد که ماموریت‌های خسته کننده‌ای به همراه داشت.

او با بیان اینکه برای سال‌های آتی نیازمند برنامه ریزی هستیم و ماموریت پی در پی برای آتش نشانان خستگی زیاد و مشکلاتی را به وجود آورده بود، افزود: سازمان آتش نشانی شیراز باید به ماموریت‌های خود در محدوده قانونی شهر برسد و نیاز است که از ستاد حوادث غیرمترقبه به سازمان آتش نشانی اعتباراتی جهت رسیدگی به ماموریت‌ها اختصاص داده شود.

فداکاری و از خودگذشتکی آتش نشانان غیر قابل توصیف است

معاون امور عمرانی استاندار فارس هم فداکاری و از خودگذشتکی آتش نشانان در ماموریت‌ها و انجام وظایف را غیرقابل توصیف و گواه عشق آنان به این شغل دانست.

محمود رضایی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی شائبه آتش نشانان جان بر کف استان، گفت: آتش نشانان فارس توانسته اند در تمامی صحنه‌ها عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش بگذارند. به گفته او عملکرد آتش نشانان فارس این استان را در زمره استان‌های موفق در حوزه آتش نشانی در کشور قرار داده است.

او با عنوان اینکه بر اساس برآورد‌های صورت گرفته حدود ۸۰۰ مخاطره و حادثه بحرانی در طول یک سال در استان فارس روی داده است، گفت:این آمار از وقوع روزانه نزدیک به چهار بحران در فارس گواهی می‌دهد و آنچه مسلم است نقش نیرو‌های امدادی از جمله نیروی آتش نشانی در این گونه از رخداد‌ها و سوانح نقشی کلیدی و غیر قابل انکار است. رضایی تاکید کرد: آتش نشانان همواره در صف اول حفاظت از جان مردم در حوادث مختلف قرار دارند.

معاون عمرانی استاندار فارس به ظرفیت و نقش مهم آتش نشانی فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت عملکرد این مجموعه باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا تسهیلات اعطایی به مجموعه آتش‌نشانی استان افزایش دیابد و به دنبال آن ضریب ایمنی سکونت در شهر‌های استان در حوزه حوادث افزایش یابد.

رضایی بیان کرد: در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آتش نشانی استان در سال گذشته مجوز استخدام ۲۵۰ نیروی آتش نشان در فارس صادر شد.

به‌گفته او، برای جذب این تعداد نیرو حدود ۱۱هزار نفر در آزمون استخدامی سازمان آتش نشانی نام نویسی کردند که بعد از برگزاری آزمون از این تعداد ۲۵۰ نفر به عنوان آتش نشان در سازمان آتش نشانی استخدام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار