مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مطرح کرد؛

تعطیلی ۳۰۰ مرکز گردشگری در خوزستان در پس شیوع کرونا/ یک هزار نفر بیکار شدند

موسوی گفت: کرونا خسارت بسیاری به حوزه گردشگری وارد کرده و سبب تعطیلی ۳۰۰ مجموعه گردشگری و بیکار شدن یک هزار نفر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حکمت الهی موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: همزمان به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مجموعه‌های اقامتی تعطیل شده اند یا با ۵ تا ۷ درصد ظرفیت و تنها با نگه داشتن نیرو‌های اصلی مشغول به کار هستند.

او افزود: به دلیل اینکه راه اندازی مجدد مجموعه‌های همچون هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی پس از تعطیلی دشوار و هزینه بر است، بسیاری از فعالان این عرصه ترجیح می‌دهند حتی با ظرفیت ۳ درصد ادامه فعالیت دهند.

موسوی با تاکید بر حجم بالای خسارت وارد شده به حوزه گردشگری و صنایع دستی خوزستان در ۲ سال اخیر و همچنین به دلیل وقوع سیلاب اشاره کرد و بیان داشت: پارسال در بهترین فصل گردشگری، سیلاب مانع از حضور گردشگران شد و خسارتی معادل ۱۳۸ میلیارد تومان به حوزه گردشگری وارد کرد، این در حالی است که دیگر استان پیک گردشگری داشتند و همچون خوزستان تنها زمستان و بهار فرصت حضور گردشگران ندارند.

این مقام مسئول درخصوص برآورد خسارت ۲ ماهه کرونا و بررسی میزان خسارت ناشی از این بیماری در ۶ ماهه نخست امسال اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده در حال محاسبه است، البته شرایط اعطای تسهیلات بانکی و امهال اقساط بانکی به فعالان عرصه صنایع دستی و گردشگری به عنوان سازوکار‌های کمک دولت به فعالان این عرصه فراهم شد.

سید حکمت الهی موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در پایان از مجموعه‌های کلان همچون بانک‌های عامل و ستاد حوادث غیرمترقبه خواست کمک بیشتری برای احیای مجتمع‌های تفریحی و گردشگری داشته باشند تا امکان ادامه فعالیت به آن‌ها داده شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.