مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

سمنان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد/ضرورت توسعه مشاغل خانگی

اسماعیل غنیان با تأکید بر لزوم توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان گفت: سمنان کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بعدازظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان گفت: آمار بیکاری در سطح استان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است و سمنان کمترین نرخ بیکاری در کشور را به خود اختصاص داد.

او بابیان اینکه اگر از ظرفیت تعاونی‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم، جایگاه سمنان در زمینه بیکاری به نسبت دیگر استان‌ها ارتقا نیز پیدا خواهد کرد، افزود: ثبت‌نام متقاضیان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان آغاز شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

غنیان با اشاره به اینکه دبیرخانه این طرح ملی در جهاد دانشگاهی استان سمنان راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان بودن فرد متقاضی، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از شرایط اصلی برای ثبت‌نام در این طرح است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار