سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

شاهد اوج گیری مجدد مسیر کرونا در کرمان هستیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در اواخر هفته گذشته روند شیوع کرونا در کرمان ثابت شد، گفت: به نظر می‌آید این هفته شاهد روند افزایشی کرونا در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان کرمان  گفت: طی هفته گذشته و هفته ماقبل آن موارد بستری و قطعی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در استان کرمان روند کاهشی داشت و خوش بین بودیم که با رعایت نکات پیشگیری از سوی مردم پیک دوم بیماری مهار شود.

او افزود: متاسفانه در اواخر هفته گذشته روند این بیماری در استان کرمان ثابت شد و به نظر می‌آید این هفته شاهد روند افزایشی کرونا در استان کرمان باشیم.

شفیعی این شرایط را ناشی از شکننده بودن مهار شیوع دانست و  بیان کرد: گسترش کرونا بسیار به رفتار‌های مردم وابسته است و هر زمان که مردم نکات بهداشتی و پیشگیرانه را بیشتر رعایت می‌کنند، شیوع در مسیر کنترل قرار می‌گیرد؛ اما وقتی که رعایت این نکات کمی کمرنگ‌تر می‌شود، بذون فوت وقت شیوع آن بر می‌گردد.

لزوم استفاده ۹۰ درصدی افراد جامعه از ماسک

او فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شست و شو و ضدعفونی مکرر دست‌ها، پرهیز از مراودات غیر ضرور و همچنین پرهیز از سفر‌ها را از جمله نکات بسیار تاثیرگذار در مهار شیوع کرونا ذکر کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شیوع کرونا ویروس زمانی کنترل می‌شود که حداقل ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، گفت: مردم باید در مکان‌های عمومی، محل کار و محیط‌های جمعی مراقب فاصله فیزیکی باشند.

او ضمن تاکید بر لزوم کاهش سفر‌های غیر ضرور، افزود: تمامی این نکات باید در تمام نقاط شهری و روستایی رعایت شود.

شفیعی بیان کرد: در شهر‌های بزرگ استفاده از ماسک تقریبا قابل قبول است؛ اما متاسفانه این نکته در فضا‌های کوچک و روستا‌ها کمتر رعایت می‌شود.

او گفت: رفت و آمد‌های بین شهر و روستا و به ویژه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تردد برخی افراد در این محیط‌ها ممکن است ویروس را جا به جا کند به همین دلیل این نکات را باید به شکل جدی تا پایان شیوع و اعلام رسمی مهار بیماری رعایت کنیم.

گروه‌های آسیب پذیر واکسن آنفولانز را تزریق کنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص واکسن آنفولانزا  هم گفت: توصیه‌ها در خصوص تزریق این واکسن طبق روال سال‌های قبل است و باید در نظر داشت که این واکسن تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد.

او افزود: طبق روال سال‌های گذشته توصیه می‌شو، بعد از توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها، گروه‌های آسیب پذیر در برابر این بیماری، نسبت به تهیه آن اقدام کرده و به موقع تزریق کنند تا از شیوع آنفولانزا  جلوگیری کنیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز امیدواری کرد که با تزریق واکسن آنفولانزا به گروه‌های آسیب پذیر و کنترل کووید ۱۹ از طریق رعایت نکات بهداشتی، امسال زمستانی کم عارضه را سپری کنیم.

او بیان کرد: نیاز نیست همه افراد دنبال این واکسن باشند؛ بلکه فقط افرادی ازواکسن آنفولانزا  سود می‌برند که در صورت ابتلا به این بیماری به فرم‌های شدیدتر آن مبتلا می‌شوند.

شفیعی از مردم خواست صحت و سقم مطالب منتشر شده در فضای مجازی را از طریق منابع رسمی و علمی جستجو کنند.

 منبع: خبرگزاری مهر 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.