نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور مطرح کرد؛

جلسات خانگی قرآن، نقش آفرین اهداف قرآنی در جامعه

حجت‌ الاسلام حسینی گفت: جلسات خانگی قرآن کریم، نقش‌ آفرین اهداف قرآنی در جامعه خواهند بود؛ بنابراین از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، نماینده جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور در همایش دبیران و رابطان قرآنی عصر شهرستان‌های استان کرمان با بیان اینکه باید موضوع قرآن کریم به معنای واقعی کلمه در دستور کار قرار گیرد، گفت: جلسات خانگی قرآن کریم، نقش‌ آفرین اهداف قرآنی در جامعه خواهند بود؛ بنابراین از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

او افزود: استان کرمان دارای زیرساخت‌های خوبی در زمینه قرآن کریم هست و در این زمینه در جمع استان‌های موفق و برتر قرار گرفته؛ اما لزوم احیا و ایجاد جلسات جدید هم یک ضرورت خواهد بود.

مسئول جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور با تاکید بر مردمی بودن فعالیت‌های قرآنی گفت: تاریخ فعالیت‌های قرآنی بیانگر این مطلب است که پشتوانه‌های مردمی برای فعالیت‌های قرآنی باعث پایداری و ماندگاری بیشتر این فعالیت ها هست و نتایج خوبی را در پی داشته است،؛ لذا مردم و خیران برای هزینه‌های قرآنی، فعالیت داشته باشند؛ گرچه اعتبارات دولتی هم خوب است؛ اما مردم باید در فعالیت‌های قرآنی شریک و سهیم باشند.

فعالیت بیش از یک‌هزار جلسه قرآن خانگی در شهر کرمان

احمد فتحی، رئیس شورای قرآنی امام عصر (عج) استان کرمان گفت: در شهرستان‌های استان کرمان، دبیران و رابطان قرآنی فعالیت‌های گسترده‌ای را در ترویج فرهنگ قرآنی دارند و ما فقط در شهر کرمان بیش از یک‌ هزار جلسه قرآن خانگی فعال داریم.

او افزود: زیرساخت‌های خوبی در استان فراهم شده است و دوره‌های آموزشی مختلف و متعددی برای مربیان و اساتید قرآنی برگزار شده و طرح‌های جامعه قرآنی عصر کشور نیز در این استان با جدیت پیگیری و اجرایی شده است.

فتحی بیان کرد: قرآنی شدن جامعه از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و زمینه‌سازی می‌کند تا جامعه را به حیات طیبه برساند و همکاران ما در استان برای رسیدن به جامعه‌ای قرآنی تلاش و فعالیت دارند و مسئولان نیز در این زمینه همراه خواهند بود.

او گفت: احیا، سازماندهی و شناسایی جلسات خانگی قرآن کریم در سطح استان انجام شده است و ایجاد طرح جامع فرهنگی قرآنی و شناسایی و ساماندهی فعالان قرآنی در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای قرآنی امام عصر (عج) استان کرمان بیان کرد: طرح مساجد به عنوان تراز فرهنگی، هدف دیگر این مجموعه است که اجرایی شده است؛ چرا که معتقدیم مساجد از رویکرد‌های اصلی خود فاصله گرفته‌اند و این مکان مقدس باید علاوه بر نماز و دعا، فعالیت‌های قرآنی بیشتری را داشته باشند.

در این گردهمایی دبیران و رابطان قرآنی عصر استان کرمان نیز به بیان دیدگاه‌ها و فعالیت‌های حوزه کاری قرآن کریم در شهرستان‌های استان پرداختند و بر فعالیت بیشتر در زمینه قرآنی همراه با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در دوران کرونا تاکید شد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار