آمریکا: چین از رسانه‌های مستقل می‌ترسد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تصمیم دولت چین علیه روزنامه نگاران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز سه شنبه چین را متهم کرد که از رسانه‌های مستقل واهمه دارد.

بر این اساس، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ”تدابیری که قرار است پکن علیه روزنامه نگاران اتخاذ کند شرایط کار را برای آن‌ها در چین سخت خواهد کرد. “

اورتگاس تاکید کرد: ”وزارت امور خارجه آمریکا از چند سال پیش تلاش می‌کند جمهوری خلق چین را متقاعد کند به روزنامه نگاران آمریکایی اجازه بازگشتن به چین را بدهد و برای رسانه‌های آمریکایی امکان فعالیت عادی در این کشور را فراهم کند و همچنین به ارعاب و آزار روزنامه نگاران خارجی پایان دهد“.

پکن روز سه شنبه هشدار داد روزنامه نگاران خارجی برای فعالیت در چین باید به قانون احترام بگذارند. مقامات چین در سال جاری چندین روزنامه نگار آمریکایی را اخراج کرده اند. مقامات آمریکا نیز با این توجیه که رسانه‌های چینی ابزاری تبلیغاتی هستند، محدودیت‌هایی را برای رسانه‌های چینی فعال در آمریکا ایجاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۹:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا حرف مفت میزنی؟ آقای چو مدیر عامل یک رسانه مستقل به نام تیک تاک است. شما یک به دویست حریفش نشدید. چی میزنی؟ فازت چیه؟ ماذا فازا؟
آخرین اخبار