چین: آمریکا به تبعیت از برجام و قطعنامه شورای امنیت بازگردد

سخنگوی وزارت خارجه چین از واشنگتن خواست تا به اجرای تعهدات خود ذیل برجام بازگردد و به مفاد قطعنامه شورای امنیت احترام بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، هوا چان‌یینگ طی کنفرانس خبری خود در روز پنچ‌شنبه ضمن انتقاد از آمریکا در خصوص خروج یک‌جانبه از برجام، از واشنگتن خواست تا به این توافق بین‌المللی پایبند باشد و به آن بازگردد.

وی همچنین در خصوص تلاش گسترده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و رایزنی‌های مایک پمپئو و آنتونیو گوترش در این‌باره، گفت: «چین با تمام طرف‌های برجام در حال رایزنی است تا بتواند قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام را حفظ کند».

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، وانگ یی وزیر خارجه این کشور، طی نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، موضع پکن در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را اعلام کرده است.

آمریکا ضمن خروج یک‌جانبه از برجام در ابتدای سال ۹۷، اقدام به وضع تحریم‌های شدیدتری علیه ایران کرد و سیاست خود در قبال کشورمان را در چارچوب کارزار فشار حداکثری  تنظیم کرد. اکنون پس از گذشت حدود پنچ سال از امضای برجام، تحریم‌های تسلیحاتی ایران در آستانه پایان یافتن قرار گرفته است. آمریکا مدعی شده که از همه ظرفیت خود برای تمدید این تحریم‌ها استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار