اولیانوف تلاش‌های ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت را شوخی بدی خواند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توئیتی نوشت تلاش‌های آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شوخی بدی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، به تلاش‌های آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

او در پیامی توئیتری نوشت: وقتی اولین بار شنیدم آمریکا قصد دارد دارد برای از بین بردن توافق (هسته‌ای) ایران، خود را یکی از طرفین برجام اعلام کند، فکر کردم که این یک شوخی بد بود. ثابت شد که این کار اقدامی بد است، اما شوخی نیست. حالا یک سیاست رسمی است. 

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند. بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علی‌رغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد یک دیپلمات شورای امنیت درباره قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پیش‌بینی کرد: این طرح از بدو ورود متوقف خواهد شد. این قطعنامه برای تصویب به ۹ رای نیاز دارد و هیچ‌یک از پنج عضو دائم شورای امنیت نباید آن را وتو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار