۲ هزار و ۷۰۰ معلم مهابادی در شرایط کرونایی تدریس می‌کنند

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۰۰ معلم امر تدریس و پرورش دانش‌آموزان را برعهده دارند.

کامبیز شاوله مدیر آموزش و پرورش مهاباد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ کلاس بدون معلمی در این شهرستان وجود ندارد و در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۰۰ معلم مشغول تدریس هستند.

شاوله افزود: کلاس‌های درس این شهرستان در سال تحصیلی جدید طوری ساماندهی شده که دورترین مدارس روستایی نیز دارای معلم است.

او ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۸ مدرسه در این شهرستان با جمعیت کمتر از سه دانش‌آموز فعالیت دارند که همه این مدارس در مناطق روستایی واقع شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر آموزش و پرورش مهاباد تصریح کرد: از مجموع مدارس کمتر از سه دانش‌آموز، هم‌اکنون هشت مدرسه به صورت تک نفری و ۱۰ مدرسه نیز به صورت ۲ نفری اداره می‌شود.

شاوله با بیان اینکه ۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی ساماندهی شده‌اند، اضافه کرد: با توجه به شرایط مقابله با کرونا مدارس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور حداقلی دانش آموزان بازگشایی شده است.

او تاکید کرد: برای اطمینان و افزایش ایمنی، عملیات گندزدایی، ضدعفونی کردن محیط مدارس، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام در محل‌های خاص در طول هفته به طور متناوب توسط کارکنان مدارس انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد بیان کرد: سال تحصیلی جدید به منظور جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی همه‌گیری بیماری کرونا در کشور، ۲ هفته زودتر نسبت به سال‌های قبل آغاز شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.