تولید ۱۱۰۰ تن عسل در شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از تولید یک‌هزار و ۱۰۰ تن عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد ۸۰ هزار کلنی مدرن و نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ کلنی بومی در سطح شهرستان تبریز عسل تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، افشانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز  در بازدید از مزارع کشت کلزا گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم مربوط به آغاز کشت کلزا برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، رهاسازی و باز کردن سردهنه آب کانال‌ها انجام گرفته است؛ کلزا، گیاه بسیار حساسی است و باید در ۱۵ شهریورماه کشت و آبیاری شود در غیر این صورت تاخیر یک‌روزه نیز تاثیر بسیاری در کشت این محصول خواهد گذاشت.

او افزود: امسال در تولید کلزا با مشکل بادزدگی و کمبود آب مواجه بودیم که باعث شد تولید این محصول در تبریز که رتبه اول سطح زیر کشت استان را دارد، کاهش یابد و ۳۰ درصد نیاز تامین شود.

افشانی گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، ۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا و ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است؛ همچنین سالانه ۳۴۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۱۴ تن گوشت سفید و ۴۸ هزار تن ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به تولید سالانه ۱۱ هزار و ۲۰۴ تن تخم‌مرغ در شهرستان تبریز، گفت: تبریز دارای رتبه سوم تولید تخم‌مرغ در استان است همچنین در تولید شیرخام دارای رتبه دوم استان بوده و ۲۷ هزار و ۸۰۰ تن تولید گندم دارد و با وجود ۲۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

افشانی افزود: در بخش زراعت تبریز، تعاونی سبزی و صیفی‌کاران تکمیل شده است؛ ۳ هزار و ۱۷۸ تن انواع کود، ۴۵ دستگاه تراکتور، دو دستگاه کمباین و ۷۵ دستگاه ادوات دنباله‌رو کشاورزی در بین بهره‌برداران بخش زراعت توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به تولید یک‌هزار و ۱۰۰ تن عسل در شهرستان تبریز گفت: تعداد ۸۰ هزار کلنی مدرن و نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ کلنی بومی در سطح شهرستان تبریز عسل تولید می‌کنند که از این لحاظ رتبه سوم استان را داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.