توافق آمریکا و ژاپن برای توسعه سامانه دفاعی جدید

وزرای دفاع آمریکا و ژاپن برای توسعه سیستم دفاع موشکی جدید به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس خبری «کیودو» ژاپن امروز (شنبه) گزارش داد، «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا برای توسعه سیستم دفاع موشکی جدید به توافق رسیدند.

این توافق در جلسه‌ای در شهر گوام با هدف ارتقای همکاری امنیتی و مشارکت نظامی و همچنین رویارویی با مسائل منطقه‌ای حاصل شد.

بر اساس گزارش نشریه کیودو، مقامات واشنگتن و توکیو پس از آن در توسعه و ساخت سامانه دفاع موشکی به توافق رسیدند که ژاپن از استقرار سامانه دفاعی آمریکایی «ایجس اشور» که روی زمین قرار می‌گیرد، به طور ناگهانی خودداری کرده بود.

علاوه بر این، وزرای دفاع دو کشور در رابطه با افزایش فعالیت چین در مناطق مورد مناقشه دریای شرقی و جنوبی چین بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف ضمن تاکید بر قانون آزادی ناوبری دریایی، بر مقابله با این مسئله پافشاری کردند.

ژاپن برنامه‌های خود را برای استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکا در ماه ژوئن کنار گذاشت. به گفته وزیر دفاع ژاپن، این اقدام دیگر منطقی نبود، زیرا برای رفع مشکلات فنی موجود، بودجه حدود ۱.۸۶ میلیارد دلار نیاز بود که طی این توافق آمریکا باید بخشی از هزینه‌های آن را پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار