ترکیه سامانه اس-۴۰۰ را روی جنگنده‌های آمریکایی آزمایش کرده است

یک منبع نزدیک به صنایع دفاع ترکیه اعلام کرد آنکارا نوامبر سال ۲۰۱۹ سامانه‌های دفاع موشکی اس - ۴۰۰ ساخت روسیه را روی جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی آزمایش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، شماری از رسانه‌ها اوایل دیروز سه شنبه با استناد به پایگاه پورتال جهانی جنگنده‌ها گزارش دادند سامانه موشکی ساخت روسیه روی جنگنده‌های آمریکایی آزمایش شده است.

این پایگاه ویدئویی از کانال تی آر تی ترکیه منتشر کرد که سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه و جنگنده اف - ۱۶ و اف - ۴ ساخت آمریکا را نشان می‌دهد و این فیلم در حساب رسمی یوتیوب این شبکه در ۲۹ نوامبر (آذر) سال ۲۰۱۹ قرار گرفته بود.

این منبع آگاه در اظهارنظر درباره گزارش رسانه‌ها اعلام کرد: «بله، چنین آزمایش‌هایی نوامبر گذشته انجام شده است.»

شبکه سی ان ان ترک ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۹ گزارش داد جنگنده‌های مختلف از جمله جنگنده‌های اف - ۱۶ در نزدیکی آنکارا برای آزمایش سامانه اس - ۴۰۰ به پرواز درآمدند. ارتش ترکیه سیستم مخابراتی بین سامانه‌های پدافند هوایی و این هواپیما را در جریان این آزمایش مورد بررسی قرار داد.

روسیه سپتامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد قراردادی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را برای ارسال سامانه‌های موشکی اس - ۴۰۰ خود به ترکیه امضاء کرده است. نخستین محموله طبق این توافق از طریق حمل و نقل هوایی در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ به آنکارا تحویل داده شد.

آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در تلاش برای برهم زدن این توافق هستند.

سامانه اس - ۴۰۰ روسیه جدیدترین سامانه موشکی دوربرد و میان برد سطح به هواست که سال ۲۰۰۷ عملیاتی شد. این سامانه با هدف نابودی هواپیما، موشک‌های کروز و بالستیک طراحی شده و قادر به هدفگیری در مسافتی تا ۴۰۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۶:۱۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
جالبه ماهم داشتیم بد نبود اما بصورتی که هم به تکنولوژیش دست پیدا می‌کردیم وهم بصورتی که روی ها در آن محدودیتی قرار نمی‌دادند و نمی توانستند در آن اخلال کنند(مثلاً مثل اس۳۰۰سوری که کدهای رادار ش دست روس ها باشه نبود...)
آخرین اخبار