مسجدی در مصاحبه با المانیتور: حضور نظامی آمریکا در عراق ناامنی را افزایش می دهد

سفیر ایران در عراق در مصاحبه با پایگاه آمریکایی المانیتور در خصوص حضور نظامی آمریکا در عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق در مصاحبه با پایگاه خبری المانیتور از حضور نیرو‌های خارجی و به خصوص نیرو‌های آمریکایی در عراق ابراز نگرانی کرد.

مسجدی در این مصاحبه گفت: ایران معتقد است حضور آمریکا تنها به افزایش ناامنی و و رشد تروریسم منجر شده و به ایجاد راهکار‌های استعماری جدید منجر می‌شود.

مسجدی همچنین در این مصاحبه در خصوص روابط دو جانبه کشور‌ها نیز گفت: روابط دو جانبه بین کشور‌ها بطور کلی مسأله‌ای داخلی است و به سیاست خارجی هر کشوری بستگی دارد. ما قصد نداریم در مسائل داخلی (کشور‌های دیگر) دخالت کنیم. عراق دوست و کشور برادر ماست و رهبران آن، منافع ملی خودشان را بهتر از هر کس دیگری می‌دانند.

مسجدی در پاسخ به اعمال برخی قوانین بر گروه‌هایی مانند الحشد الشعبی عراق که اقداماتی را علیه آمریکا اتخاذ می‌کنند، نیز گفت: این مسأله‌ای داخلی است؛ اما ایران تمایل دارد تا شاهد امنیت و بازسازی عراق باشد.

او همچنین گفت: حمایت ایران از دولت عراق غیر مشروط است؛ حال چه عراق بخواهد تا به سربازان آمریکایی اجازه دهد تا (در کشورشان) بمانند و یا آن‌ها را اخراج کنند.

سفیر کشورمان در عراق بار دیگر بر مسأله رأی پارلمان عراق به مصوبه‌ای غیر الزام آور در اوایل سال جاری میلادی در خصوص پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در عراق تأکید کرد و گفت: امیدوار است این مسأله بزودی اجرایی شود.

او همچنین اعلام کرد ایران مشتاق است تا عراق را خالی از تمامی نیرو‌های خارجی- و نه فقط آمریکایی‌ها- ببیند.

ایرج مسجدی با اعلام اینکه نیرو‌های آمریکایی عراق را به میدان جنگ با ایران بدل کرده اند، گفت: آمریکا آشکارا و بی شرمانه فرمانده نظامی ارشد ما (سردار سلیمانی) را که مهمان دولت عراق بود، ترور کرد.

او همچنین هرگونه مداخله کشورمان در امر تصمیم گیری و نیز فعالیت نیرو‌های نظامی و سیاسی عراق و «نیرو‌های مقاومت» را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار