تأکید بر شراکت راهبردی در بیانیه مشترک الکاظمی و دونالد ترامپ

نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مشترک، بر شراکتی راهبردی تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکادر بیانیه‌ای مشترک بر شراکت راهبردی میان عراق و آمریکا مبتنی بر تمایلات مشترک دو طرف تأکید کردند.

در این بیانیه که دفتر نخست وزیری عراق امروز جمعه آن را منتشر کرده و به دست خبرگزاری واع رسیده، آمده است: شراکت راهبردی میان آمریکا و عراق مبتنی بر تمایل مشترک دو طرف در تحقق امنیت و شکوفایی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با همکاری یکدیگر، ائتلاف بین المللی در مقابله با داعش که آمریکا آن را رهبری می‌کند و نیز نیرو‌های امنیتی عراق موفق به انهدام داعش و خلافت آن شدند. ما به هماهنگی برای تحقق این مسأله که «داعش تهدیدی را برای عراق و یا هیچ کشوری دیگر شکل ندهد» ادامه خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است: ما بار دیگر تأکید می‌کنیم به هماهنگی امنیتی دوجانبه برای ساخت توانایی‌های ارتش عراق به منظور مقابله با تهدید منافع مشترک مان پایبند هستیم. همکاری‌های امنیتی ما، زیربنای توسعه تلاش‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی، بشردوستانه، سیاسی و فرهنگی خواهد بود.

در بیانیه کاظمی و دونالد ترامپ با اشاره به همه گیری کرونا آمده است: همه گیری کووید-۱۹ بر اهمیت کار با یکدیگر به منظور ساخت عراقی شکوفا و با ثبات به منظور آنکه فرصت‌های کاری و خدماتی را برای ملت عراق فراهم کند، تأکید دارد.
گفتنی است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، روز پنجشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

نخست وزیر عراق گفت دیدارش با دونالد ترامپ پرفاید بوده و آن‌ها بزودی شاهد انتقال به دوره‌ای جدید از همکاری‌ها برای نابودی بقایای داعش خواهند بود.

او همچنین اعلام کرد: از ترامپ و دوستان آمریکایی مان برای کمک به ما در جنگ ضد تروریست تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
این هم عراقیها جوونهاشون دسته دسته سربریدن آخرش راحت دشمن تو خونه اشون جا دادند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
از طرفی حشدالشعبی میگن امریکا باید از عراق بره بیرون
از طرفی دیگر نخست وزیز ، الکاظمی میگه شراکت راهبردی
اخه چرا اینا یک صدا نیستن
چرا عده ای به خاطر چند دلار تن به ذلت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
عراق تا قیامت به خاطر خیانت ها در جنگ وروی آرامش نخواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
این ذلت نیست خوشبخ......
آخرین اخبار