بزرگترین تعمیرات اساسی پالایشگاهی خاورمیانه بدست متخصصان ایرانی

با تلاش وهمت کارگران، مهندسان و متخصصان ایرانی در استان مرکزی تعمیرات اساسی پالایشگاهی خاورمیانه انجام شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با تلاش وهمت کارگران، مهندسان و متخصصان ایرانی درپالایشگاه نفت امام خمینی شازند استان مرکزی بزرگترین تعمیرات اساسی پالایشگاهی خاورمیانه از سر گرفته شد.

بزرگترین تعمیرات اساسی پالایشگاهی خاورمیانه بدست متخصصان ایرانی

غلامی مدیر فنی پالایشگاه نفت امام خمینی شازند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: برای افزایش تولیدات و بهبود عملکرد پالایشگاه نیاز به تعمیرات اساسی احساس می‌شد که با بهره گیری از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی بومی که بیشتر آن‌ها اهل شهرستان شازند استان مرکزی هستند کار آغاز شد.

غلامی افزود: در تعمیرات اساسی امسال ۱۲ واحد عملیاتی با ۹ هزار قطعه ساخت ایران تجهیز و تعمیر می‌شوند.

او توزیع روزانه ۱۲ هزار عدد ماسک و برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در شرایط بحران کرونا را از دیگر برنامه‌ها تعمیرات اساسی امسال عنوان کرد.

رمضان پور مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: این پالایشگاه رتبه برتر پالایشگاه‌های نفتی را در کشور دارد و ظرفیت فرآوری روزانه آن ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام است.

رمضان پور افزود: گازوئیل، هگزان، گاز مایع، پروپیلن، نفت سفید، سوخت کشتی و جت در کنار اصلی‌ترین فرآورده پالایشگاه یعنی بنزین از جمله محصولات تولیدی این پالایشگاه است.

وی اضافه کرد: روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو چهار در این پالایشگاه متولد شده در بعد از انقلاب تولید می‌شود و کیفت بالا و استاندارد جهانی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است.

بنزین اصلی‌ترین محصول پالایشگاه‌های کشور است ودر ۱۰ پالایشگاه کشور روزانه تا ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود و نیاز روزانه کشور به بنزین ۷۰ میلیون لیتر است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.