به دستور رئیس جمهور؛

بهره برداری از واحد نرمال هگزان پالایشگاه امام خمینی شازند

در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رئیس جمهور و وزیر نفت واحد نرمال هگزان پالایشگاه امام خمینی شازند بهره برداری شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی با حضور مسئولان استان مرکزی و مسئولان شهرستانی در شازند و در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رئیس جمهور و وزیر نفت واحد نرمال هگزان پالایشگاه امام خمینی شازند به بهره برداری رسید.

بهره برداری از واحد نرمال هگزان پالایشگاه امام خمینی شازند

رمضان پور مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی شازند در این مراسم گفت: با اجرای طرح نرمال هگزان این پالایشگاه سالانه از واردات ۳۰ تا ٤٠ هزار تن نرمال هگزان به کشور جلوگیری می‌شود.

رمضان پور افزود: ظرفیت تولیدی نرمال هگزان در پالایشگاه امام خمینی شازند ٥٠ هزار تن در سال است واجرای این طرح سالانه بیش از ٤٥ میلیون دلار در سال درآمد زایی دارد.

او اضافه کرد: افتتاح این طرح سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

شرکت پالایشگاه امام خمینی شازند با دانش بومی متخصصان ایرانی به بهره برداری رسیده است.

بهره برداری از واحد نرمال هگزان پالایشگاه امام خمینی شازند

تبریک رئیس جمهور به مردم استان مرکزی برای موفقیت پالایشگاه شازند

حسن روحانی رئیس جمهور هم در ارتباط ویدیو کنفرانسی با این مراسم با بیان اینکه این دستاورد برای همه ما جای خوشحالی دارد گفت به مردم بسیار خوب استان مرکزی، مردم اراک، مردم شازند، همه محققین و دست‌اندرکاران و همه مدیران و کارکنان عزیز پالایشگاه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در شازند این موفقیت را تبریک می‌گویم.

روحانی افزود: از زحمات مدیر و همه دست اندرکاران پالایشگاه امام خمینی شازند و همه متخصصین و پژوهشگرانی که در شرایط تحریم شدید با توان علمی داخلی موفق به این دستاورد خوب شدند تشکر می‌کنم.

او خطاب به رمضان پور مدیر عامل پالایشگاه امام خمینی شازند اضافه کرد: همانطور که شما بیان کردید این طرح ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای ما ایجاد می‌کند و حداقل تولید ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در روز افزایش می‌دهد که در صنایع پتروشیمی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.