معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛

فعالیت ۱۶۵ دستگاه آمبولانس در بیمارستان‌های کردستان

بیدارپورگفت: تعداد آمبولانس دربیمارستان‌های کردستان از ۵۵ دستگاه در سال ۹۲ به ۱۶۵ دستگاه در سال ۹۸ ارتقاء یافته است.

فرزام بیدارپور معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به مهمترین اقدامات معاونت توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در دوره یازدهم ودوازدهم دولت تدبیر و امید اشاره کرد.

او به تجهیز ناوگان اورژانس ۱۱۵ در استان از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ اشاره کردو گفت: افزایش تعداد آمبولانس جهت بکارگیری در بخش اورژانس و بیمارستان‌های سطح استان از ۵۵ دستگاه در سال ۹۲ به ۱۶۵ دستگاه در سال ۹۸ ارتقاء یافته است.

بیدارپور از افزایش یک دستگاه بکارگیری بالگرد اورژانس، سه دستگاه بکارگیری موتور سیکلت اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در سال گذشته خبر داد.معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه با اشاره به واگذاری به بخش خصوصی افزود: افزایش تعداد برونسپاری خدمات به بخش خصوصی در سطح استان از ۱۷۱ قرارداد در سال ۹۲ به ۴۵۰ قرارداد در سال ۹۸ رسیده است.

بیدارپور از افزایش تأمین نیرو از بخش خصوصی با ۱۹۲ نفر در سال ۹۲ به ۴۵۱ نفر در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ساماندهی اسناد مالکیت اموال سرمایه‌ای دانشگاه (زمین و ساختمان) با تعداد املاک دارای سند از ۴۴۲ ملک به ۶۱۱ ملک در سال گذشته افزایش یافته است.

او به ارائه خدمات رفاهی در سال ۹۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ گریزی زد و گفت: اسکان پزشکان متعهد خدمت از ۷۲ نفر به ۸۹ نفر و تعداد مهمانسرا‌های سطح استان از ۲ مهمانسرا به ۴ مهمانسرا افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد تحت پوشش بیمه مکمل درمان از سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از ۲ هزار و ۲۶۴ نفر به ۲ هزار و ۲۰۶ نفر رسیده است.

بیدارپور گفت: تجهیزو راه اندازی بیمارستان‌های جدید الاحداث در سال ۹۲ تا کنون از ۱۱ بیمارستان به ۱۵ بیمارستان افزایش یافته است.

او در ادامه به تجهیز و راه اندازی بیمارستان شهید چمران سروآباد، شفاء سقز، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج و بیمارستان دهگلان از سال ۹۲ تا سال گذشته خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اقداماتی که در خصوص افزایش منابع انسانی دانشگاه صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: استقرار دولت الکترونیک و ارتقاء فرایندها، راه‌اندازی سامانه جامع قوانین و مقررات در سال ۹۹، اجرای سامانه جامع نقل و انتقالات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان در سال ۹۵ از جمله این اقدامات بوده است.

بیدارپور با بیان اینکه سامانه تحت وب بایگانی الکترونیک در سال ۹۸ در استان راه‌اندازی شده است، افزود: سامانه تحت وب ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان در سال ۹۵، استقرار سامانه گردش کار احکام کارگزینی به صورت الکترونیک در سطح دانشگاه در سال ۹۸ و راه‌اندازی سامانه مأموریت اداری و حذف برگه‌های کاغذی در سال گذشته از دیگر فعالیت‌های این مدیریت است.

او به استقرار سامانه ثبت‌نام متقاضیان پزشک خانواده و بیمه روستایی در سال ۹۸، الکترونیکی نمودن فرایند‌های آموزش ضمن خدمت از جمله شناسنامه‌های آموزشی کارکنان در سال ۹۹، راه‌اندازی سامانه آزمون الکترونیکی دوره‌های آموزشی و صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌ها در سال ۹۴، ارتقای فرایند‌های غیرحضوری همانند بارگذاری گواهینامه‌های آموزشی بدون مراجعه حضوری، ارائه درخواست‌های کاری و سؤالات و انتقادات و پیشنهاد‌ها از طریق سامانه پیام‌رسان بدون مراجعه حضوری در سال ۹۶ اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی پیامکی در سامانه رشد جهت کاهش مراجعه حضوری ارباب‌رجوع نیرو‌های طرحی و ضریب کا از دیگر اقدامات این حوزه بوده که با راه‌اندازی سامانه‌های فوق‌الذکر موجبات کاهش چشمگیر حجم مکاتبات اداری، کاهش هزینه زمانی هم برای ذینفع، تسریع در انجام امورات، کاهش فساد اداری، کاهش هزینه از نظر مصرف کاغذ نفر ساعت و امکان دسترسی ذینفع جهت پیگیری مراحل انجام فرایند و اطلاع از نتیجه وامکان تسهیل در ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور و حذف مکاتبات اضافی شده است.

بیدارپور به تمرکززدایی جهت سرعت در انجام فرایند‌ها و امورات و جلوگیری از تردد‌های بی‌مورد کارکنان اشاره کرد و گفت: تفویض اختیار صدور احکام کارگزینی مأموریت ورودی و خروجی داخل دانشگاه، انتقال ورودی و خروجی داخل دانشگاه، تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی، تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، تمدید مدت خدمت رسمی آزمایشی به واحد‌های تابعه دانشگاه در سال ۹۶ صورت گرفته است.

او با بیان اینکه تفویض صدور احکام مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام‌آوران بهداشت، مشمولین تعهدات قانونی به واحد‌های تابعه در سال ۹۶ انجام شده است خاطر نشان کرد: تفویض اختیار برخی مکاتبات مشترک مدیریت گزینش و مدیریت منابع انسانی به واحد‌های تابعه در سال ۹۶ و تفویض اختیار مکاتبات صدور گواهی اشتغال و گواهی سوابق خدمتی کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین، قرارداد مشاغل کارگری، قرارداد ساعت کاری، قرارداد پزشک خانواده و بیمه روستایی به واحد‌های تابعه دانشگاه در سال ۹۶ و تفویض اختیار صدور احکام کارکنان انتقال ورودی و خروجی، مأموریت ورودی و خروجی به کارگزینی واحد‌های تابعه در سال ۹۸ انجام شده است.

او با اشاره به جذب وبکار گیری نیرو در راستای رفع کمبود نیروی انسانی و تأمین نیرو جهت واحد‌های جدید الا حداث و یا توسعه‌یافته و همچنین جهت جایگزین نمودن نیرو‌های خروجی اقدام به جذب و استخدام نموده است، تصریح کرد: از سال ۹۲ تا سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۱۴۸ نفر در مجموع از طریق آزمون پیمانی، قراردادی و شرکتی در این مرکز جذب شده اند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تدوین برنامه‌های مدیریت بحران دانشگاه و ارسال به مدیر کل مدیریت بحران استانداری، ارجاع دبیرخانه کارگروه سلامت و بهداشت، اقتصاد مقاومتی از مدیریت منابع انسانی به مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری در سال ۹۴ و پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تدوین و اجرای برنامه عملیاتی واحد‌های تابعه دانشگاه از سال ۹۳ تا ۹۴، تدوین و اجرای برنامه عملیاتی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از سال ۹۴ تا ۹۹ از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

بیدارپور به تدوین برنامه و اهداف سه ساله اصلاح نظام اداری سال‌های ۹۴ تا ۹۷ و ارسال به سرگروه دانشگاه‌های غرب کشور گریزی زد و افزود: تدوین فرآیند‌ها و روش‌های انجام کار از سال ۹۵ تا ۹۷، تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه از سال ۹۶ تا سال۱۴۰۰، تدوین دستورالعمل شیوه نامه طرح تکریم ارباب رجوع و ابلاغ به واحد‌های تابعه دانشگاه، تشکیل جلسات کارگروه توسعه مدیریت دانشگاه از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در مدت زمان یادشده است.

او به استقرار سامانه نظام پیشنهادات در سال ۹۸ و سامانه نظام ثبت تجارب مدیریتی در سال ۹۷ گریزی زد و خاطرنشان کرد: اولین جشنواره مدیریت دانش سلامت در سال ۹۸ برگزار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شناسه ملی جهت بیمارستان کوثر در سال جاری ایجاد شده است.

بیدارپور اذعان کرد: ارسال مستندات جهت ایجاد شناسه ملی به تفکیک واحد‌های تابعه دانشگاه به وزارت متبوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.