برگزاری اولین جلسه صدور حکم عامل حمله مرگبار نیوزیلند

جلسات دادگاه نیوزیلند برای صدور حکم عامل کشتار مسلمانان در حادثه تیراندازی در مساجد شهر کرایست‌چرچ، آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جلسات قرائت حکم در پرونده قاتل مسلمانان در نیوزیلند، مردی که با تیراندازی ۵۱ نمازگزار را هدف قرار داد، امروز (دوشنبه) آغاز شد و پیش بینی می‌شود دادگاه به سخنان ۶۶ فرد نجات یافته از این حادثه گوش دهد. این جلسات ۴ روز ادامه خواهد داشت.

برنتون تاران، متهم استرالیایی این پرونده با دستبند و لباس زندان در جلسات حضور دارد.

«بارنابی هوز» دادستان کل این دادگاه در آغاز جلسه اول قرائت حکم گفت: این مرد با دقت برای این عملیات برنامه ریزی کرده بود تا بتواند تیراندازی خود را با حداکثر تلفات انجام دهد. او سال‌ها برای آماده سازی این عملیات برنامه ریزی کرده بوده است تا در جامعه مسلمان ترس و وحشت ایجاد کند.

او افزود: متهم پس از دستگیری به پلیس اعلام کرد که متاسف است که نتوانسته تعداد بیشتری از مسلمانان را بکشد و قصد داشته پس از این تیراندازی دو مسجد را به آتش بکشد.

قاضی دادگاه عالی نیوزلند حکم نهایی این پرونده را طی هفته جاری اعلام خواهد کرد.

گفته شده حکم حبس ابد برای این متهم صادر خواهد شد و ممکن است قاضی دستور دهد حکم وی بدون آزادی مشروط باشد و این حکمی است که پیش از این در نیوزیلند صادر نشده است.

جلسات قرائت حکم قاتل مسلمانان در نیوزیلند قرار بود پیش از این برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

این فرد ۲۹ ساله که حامی برتری نژاد سفیدپوستان است پیشتر هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفته بود و در جلسه ماه مارس (فروردین) ۲۰۲۰ دادگاه عالی نیوزلند، با ارائه ویدئویی حاضر شد و به قتل ۵۱ نفر، ۴۰ مورد تلاش برای ارتکاب قتل و یک مورد عملیات تروریستی اعتراف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار