تظاهرات مخالفان و موافقان اصلاح قانون مالکیت سلاح در نیوزیلند

جمعی از مخالفان و موافقان اصلاح قانون مالکیت سلاح در نیوزیلند تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۵۰ مالک فروشگاه‌های سلاح گرم در اعتراض به سخت شدن قوانین مالکیت سلاح امروز شنبه در نیوزلند تظاهرات کردند.

تجمع مالکان فروشگاه‌های سلاح گرم باعث شد مردم نیوزیلند نیز در اعتراض به اقدام آن‌ها با برگزاری راهپیمایی اعمال قوانین سخت‌تر مالکیت سلاح گرم را خواستار شوند.

مردم نیوزیلند در حالی خواستار اعمال قوانین سنگین برای حمل سلاح گرم شدند که در ماه مارس سال جاری میلادی حمله مسلحانه با سلاح گرم به دو مسجد در کرایست چرچ به کشته شدن ۵۱ مسلمان منجر شد.

تلاش‌های جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند برای مهار استفاده از سلاح‌های گرم پس از این حوادث تحسین جهانی را به دنبال داشت، اما در سطح محلی و با توجه به انتخابات عمومی سال آینده در این کشور، او با مقاومت مخالفان حزب ملی و لابی‌های فروش سلاح مواجه است.

روز ۱۵ مارس سال میلادی جاری، یک تروریست با سلاح نظامی به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان ۵۱ نمازگزار را گرفت و ۴۹ تن دیگر را مجروح ساخت. این حادثه تروریستی به صورت آنلاین در صفحه فیس بوک قاتل به نمایش گذاشته شده بود. پس از این ماجرا اقدامات دولت آردرن برای اصلاح قانون مالکیت سلاح آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار