افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی

به مناسبت هفته دولت پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از علوم و فنون وابسته به ارتباطات و فناوری اطلاعات شده اند اگر امروز در این زیرساخت سرمایه گذاری نشود، سیستم‌های بانکی، مالی و خدمات رسانی دچارمشکل می‌شوند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه زندگی امروز بشر وابسته به اینترنت است افزود: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار اهمیت دارد و آینده کشور‌ها با این تکنولوژی در ارتباط  است.

 فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: میزان سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۴۹۳ میلیارد ریال است.

 فرزاد افزود: از جمله این پروژه‌ها پروژه‌های شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با سرمایه گذاری ۹۷۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال شامل راه اندازی ۱۰ سایت جدید و ارتقا تعداد ۱۹۵ سایت به نسل سوم و چهارم است.

او گفت: پروژه‌های قابل افتتاح شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با سرمایه گذاری ۳۴۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هم شامل ارتقا ۷ سایت به نسل سوم در روستاها، راه اندازی ۴ سایت جدید در تبریز، سهند مراغه و ارتقا ۳ سایت به نسل چهارم در ۳ جاده است.

فرزاد افزود: پروژه‌های قابل افتتاح شرکت خدمات ارتباطی رایتل با سرمایه گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هم شامل نصب و راه اندازی ۳ سایت شهری و روستایی است.

او گفت: پروژه‌های قابل افتتاح شرکت ارتباطات زیرساخت با سرمایه گذاری ۶۰ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال هم شامل توسعه شبکه اصلی فیبر نوری به میزان ۶۱ کیلومتر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار