کرمانشاه میزبان جشن آخرین نوروز سده‌ چهاردهم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: شهر‌های مسیر گردشگری تاریخ و تمدن، میزبان برگزاری جشن آخرین نوروز سده‌ چهاردهم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در حاشیه جلسه‌ اجرایی مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران که در سنندج در حال اجراست گفت: معاون ارتباطات دفتر ملی یونسکو از میزبانی تهران و شهر‌های عضو این مسیر در برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم خبر داده است.

او گفت: بر اساس آخرین تصمیم یونسکو، ۲۵ و ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ تهران، بیست و هفتم همدان، ۲۸ و ۲۹ فروردین نیز کرمانشاه و سنندج میزبان آخرین رویداد نوروزی سده‌ چهاردهم خواهند بود.

عبدالمالکی ادامه داد: برگزاری اجلاس دبیران کشور‌های نوروز در حاشیه این برنامه، رونمایی از نشان نوروز و کتاب محور گردشگری مسیر تاریخ و تمدن ایران، اختصاص گزارش اختصاصی ماهنامه پیام ملی یونسکو به این موضوع که در ۱۹۵ کشور دنیا توزیع می‌شود از دیگر برنامه‌های آن خواهد بود.

او افزود:به زودی ستاد بزرگداشت نوروز تشکیل می‌شود و شورای سیاست گذاری با حضور دبیرکل دفتر ملی یونسکو و شهرداران تهران، کرمانشاه، همدان و سنندج، سازمان اکو، وزارت خارجه، میراث فرهنگی و وزارت کشور شکل خواهد گرفت که بر ایجاد صحیح مسیر گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور دلالت دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار