کرمانشاه، اولین دبیرخانه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن شد

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: در اولین جلسه کمیته اجرایی مسیر گردشگری تاریخ و تمدن،کرمانشاه در سال اول به عنوان دبیرخانه این کریدور انتخاب شد.

بیستونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ایمان درخشی، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: تصویب تشکیل شورای راهبردی  مسیر گردشگری تاریخ و تمدن به ریاست دبیرکل دفتر ملی یونسکو و قائم مقام شهردار شهری است که دبیرخانه به صورت گردشی مشخص می‌شود خواهد بود که در سال اول کرمانشاه مسئول دبیرخانه و سال‌های بعدی، سنندج و همدان تعیین شدند.

او افزود: معاون ارتباطات دفتر ملی یونسکو، شهرداران سنندج، همدان و کرمانشاه، رئوسای سازمان فرهنگی و ادارات گردشگری سه شهرداری ، کمیسیون‌های گردشگری شورای شهرها، فرمانداران شهرستان‌های مسیر گردشگری، مدیران کل میراث فرهنگی سه استان عضو شورای راهبردی خواهند بود.

درخشی بیان کرد: ثبت لوگوی مسیر گردشگری، ارائه محتوا از سوی شهر‌ها برای اپلیکیشن گردشگری، تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی  به منظور کمک به اهداف و راهبرد‌های تعیین شده، نهایی شدن وب سایت، ایجاد و نصب المان مشترک و تعیین و نام گذاری گذر‌های مشترک مسیر تاریخ و تمدن در سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان، برگزاری نمایشگاه اقوام زاگرس نشین در مهر و آبان امسال و اجرای رسوم کهن ایام محرم در بخش گردشگری مذهبی از جمله سایر مصوبات این نشست بود.

او گفت:  نشست بعدی کمیته اجرایی در همدان  به مراسم جشن آخرین نوروز سده‌ چهاردهم پرداخته می شود علی رغم اینکه زمان کوتاهی از تشکیل این مسیر گردشگری می‌گذرد، اما توانسته نقش مهمی برای خود ایجاد کند که بیانگر دورنمای خوب آن است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار