امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت:

مجلس، لوایح شفافیت و مدیریت تعارض منافع را در اولویت قرار دهد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ما با توجه به مصوبه امروز دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که لوایح شفافیت و مدیریت تعارض منافع را در اولویت قرار دهند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: راجع به موضوعات پارلمانی امروز تعدادی از وزارتخانه‌ها و معاونان آقای رئیس جمهور خواستند که چند لایحه مهم که قبلاً تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود را خارج از نوبت و با اولویت مورد رسیدگی قرار دهند.

وی افزود: از جمله این لوایح، لایحه شفافیت، لایحه مدیریت تعارض منافع و چند موافقتنامه با کشور روسیه و برزیل بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: ما از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم با توجه به اینکه لایحه شفافیت و مدیرت تعارض منافع دو لایحه مهم و مورد نیاز کشور است و می‌تواند خیلی از مشکلاتی که در رسانه‌ها مطرح و برخی از اقداماتی که مورد نقد قرار می‌گیرد را حل کند.

امیری افزود: گاهی بعضی از همین مسائل مربوط به عدم شفافیت و عدم وجود قانون مدیریت تعارض منافع منجر به بروز گرفتاری‌هایی می‌شود و گاهی هم منجر به تشکیل پرونده‌هایی در هیئت‌های تخلفات اداری در دستگاه قضایی می‌شود که تصویب این دو لایحه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی در پایان گفت: ما با توجه به مصوبه امروز دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از رئیس مجلس شوای اسلامی می‌خواهیم که بعد از اینکه هفته‌های آینده از حوزه‌های انتخابیه بر می‌گردند این دو لایحه را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار