پروانه استاندارد برای ۶ محصول ارگانیک در فارس صادر شد

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس از موافقت با صدور پروانه‌های استاندارد تشویقی ارگانیک برای محصولات پرتقال، نارنگی، زعفران ، سیب درختی، خیار و پسته تولیدی در مزارع و باغ‌های متقاضیان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی غیاثی گفت: از ابتدای امسال تا کنون هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات خام کشاورزی در فارس صادر شده است.

او عنوان کرد: با صدور پروانه‌های استاندارد تشویقی برای محصولات پرتقال، نارنگی، زعفران (دو مزرعه)، سیب درختی، خیار و پسته تولیدی در مزارع و باغ‌های متقاضیان در استان فارس موافقت شده است.

غیاثی در خصوص روند ملی دریافت پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی، اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت نام در پایگاه محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس cerganic.maj.ir نسبت به انتخاب مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی اقدام می‌کنند.

او افزود: کارشناسان از کاشت تا برداشت محصول به طور مستمر بر عملیات زراعی در مزارع و باغ‌ها نظارت کرده و در زمان برداشت، نمونه برداری توسط شرکت بازرسی با همکاری مدیر کنترل کیفیت و دبیر طرح انجام و نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و معتمد سازمان ارسال می‌شود.

به گفته غیاثی، در صورت منطبق بودن آزمایش باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین با استانداردها و پس از طرح در کمیته علائم و تائید مستندات، تمامی مدارک از طریق سامانه به سازمان ملی استاندارد ارسال و پس از تایید نهایی، پروانه استاندارد تشویقی صادر خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از الزامات تحقق امنیت غذایی، سالم بودن مواد غذایی است و تامین غذای سالم در گرو تولید هدفمند و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و استانداردسازی آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار