اضافه وزن میزان ابتلا به کرونا را بیشتر می کند؟

اضافه وزن و چاقی ارتباط مستقیمی با مرگ افراد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دارد و احتمال مرگ در افراد مبتلا به کووید ۱۹ که از چاقی هم رنج می‌برند حدود ۴۰ درصد بیشتر است.

رضا افتخار کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت:شیوع کرونا باعث خانه نشین شدن بسیاری از افراد شده که تاثیراتی همچون چاقی و اضافه وزن به دنبال داشته است.

او با اشاره به مطالعات انجام شده افزود: میزان ابتلا ویروس کرونا در افراد دارای اضافه وزن،بیشتر است، میزان شیوع کرونا در افراد با  نمایه توده بدنی کمتر از بیست و پنج کمتر است

این کارشناس ارشد تغذیه  ادامه داد: چاقی یک بیماری مزمن محسوب میشود و همین دلیل باعث می شود مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها ضعیف‌تر شود.

بیشتربخوانید؛

افتخار با اشاره به توصیه‌های غذایی سالم در دوران قرنطینه خانگی بیان کرد: در بین ایرانی‌ها در هرم گروه غذایی بیشترین استفاده از غلات است، اما از  گروه سبزیجات و میوه‌ها و لبنیات کمتر استفاده می شود، افراد باید این سه گروه را در استفاده برنامه غذایی روزانه به خصوص میان وعده‌ها بگذارند.

او تصریح کرد: استفاده از مغزی جات و خوردن عسل در روز باعث ایجاد ایمنی بدن و تقویت سیستم دفاعی فرد میشود. همچنین با نزدیک شدن فصل پاییز غذا‌هایی که در بدن سم زدایی میکنند مانند تربچه، سیر، پیاز باید بیشتر شود زیرا استفاده از آن‌ها احتمال نفوذ ویروس‌ها را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد تقویت سیستم دفاعی بدن خواهد شد.

کارشناس تغذیه با بیان اینکه در قرنطینه افراد باید کمتر ریزه خواری کنند تاکید کرد: سعی شود در میان وعده ها بیشتر از گروه سبزیجات، میوه جات، و لبنیات استفاده شود و مصرف غذا‌های مضر همچون فست فود و تنقلات محدود شود.

افتخار  اظهار کرد: افراد باید سعی کنند از غذا‌های پرکالری مانند فست فود ها، شیرینی‌ها و شکلات‌ها و تنقلات دوری کنند، چون ذخیره چربی را در بدن افراد افزایش می‌دهندهمچنین  باید مغادیر استفاده از غذا خوردن را برای خود مشخص، و ثابت مصرف کنند.


انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.