معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد:

پایان مردادماه؛آخرین مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد ۹۸ بساز و بفروش‌ها

مسیحی گفت:بساز و بفروش مکلف به تسلیم اظهارنامه تا پایان مردادماه و پرداخت مالیات متعلق هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امورمالیاتی  درباره  تخصیص مالیات به صاحبان ساخت و ساز اظهار کرد:ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم مطابق آخرین اصلاحیه این قانون از ابتدای سال ۹۵ لازم الاجراست و تمام دارندگان جواز ساختی که جواز ساخت شان از اول فروردین ۹۵ صار می‌شود مکلف هستند همچون مشاغل دیگر اظهار نامه مالیاتی بدهند، اگر اشخاص حقیقی هستند تا پایان مرداد ماه و اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه مهلت دارند.

او ادامه داد: سازمان مالیاتی اطلاعات را از شهرداری‌ها ،سامانه نقل و انتقال املاک و سازمان ثبت استاد دریافت کردیم و این اطلاعات در حال تکمیل است.

مسیحی افزود: عدم تسلیم اظهار نامه مالیاتی برای صاحبان ساخت و ساز‌ها بعد از اول فروردین سال ۹۵ باعث تعلق جریمه ۳۰ درصدی برای عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی که این جریمه غیر قابل بخشودگی است. یک جریمه تاخیر به ازای هر ماه دو نیم درصد و جرایم عدم ارائه دفاتر و اسناد و مدارک خواهد بود.

او گفت: فعالان اقتصادی حوزه ساخت و ساز تا پایان مهلت قانونی که مرداد ماه است. حتما اظهار نامه مالیاتی را تسلیم کنند تاضمن استفاده از مشوق‌های مالیاتی، جرایم سنگین و غیر قابل بخشودگی شامل آن‌ها نشود.

معاون سازمان مالیاتی تصریح کرد: یک مالیات علی الحسابی را در دفاتر اسناد رسمی به موجب انتقال واحد‌هایی که ساختند و جواز آن را بعد از فروردین ٩۵دریافت کردند، پرداخت می‌کنند و در محاسبه مالیات قطعی شان منظور می‌شود. ولی نرخ این مالیات برای اشخاص حقیقی از ١۵تا ٢۵ درصد به صورت پلکانی شروع می‌شود و برای اشخاص حقوقی نرخ ثابت ٢۵ درصد را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مالیات ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار