معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خبرداد؛

توسعه سرمایه اجتماعی با استفاده از ظرفیت ها در استان سمنان

شریفی نژاد بابیان اینکه در برهه حساس کنونی باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها مؤلفه توسعه سرمایه اجتماعی در استان سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ها، مؤلفه توسعه سرمایه اجتماعی است، گفت: برای رشد اقتصادی باید بتوان از ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب بهره برد تا نهایت در کنار سایر مؤلفه‌ها توسعه منطقه رقم بخورد.

او با بیان اینکه برای ایجاد رشد مثبت اقتصادی کشور باید به تقویت و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی پرداخت، افزود: همراه با اصلاح فرآیند‌های اداری می‌بایست ظرفیت کاری و توان مدیریتی مدیران و منابع غنی و پتانسیل‌های بالقوه اقتصادی نیز به کار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه در برهه حساس کنونی باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد، ابراز داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تقویت واحد‌های فعال و بهره‌وری حداکثری از خطوط تولید و شناسایی طرح‌های راکد و تملیک شده ازجمله راه‌هایی که می‌بایست در راستای جهش تولید گام برداشت تا بتوان به بهبود و توسعه اقتصادی استان دست‌یافت.

شریفی نژاد در ادامه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت اتاق گفتگو دولت و بخش خصوصی، توجه به مباحث کشاورزی و گردشگری، بهره‌گیری از دانش‌های نوآور، ظرفیت دانشگاه‌ها و توسعه دولت الکترونیک و اعتبارات کرونا از دیگر مباحثی است که پرداختن به آن‌ها می‌تواند استان را به سمت بهبود اقتصادی سوق دهد.

او افزود: در این خصوص انتظار می‌رود هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مشارکت فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ارتقا یابد و قطعاً در این شرایط خواهد بود که می‌توانیم شاهد رونق کسب‌وکار، تولید، موفقیت در امر تسهیل‌گری و حفظ سرمایه‌گذاری و تقویت بخش خصوصی باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.