احداث طولانی‌ترین پل معلق کشور به طول ۴۹۶ متر در خلخال آغاز شد

فرماندار شهرستان خلخال گفت: احداث طولانی‌ترین پل معلق کشور به طول ۴۹۶ متر در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی، فرماندار شهرستان خلخال گفت: ساخت پل معلق ۴۹۶ متری ازناو به عنوان طولانی‌ترین پل معلق کشور و سومین پل معلق استان اردبیل در خلخال آغاز شد.

او افزود: عملیات احداث این پل با ۴۹۶ متر طول و ۱۰۰ متر ارتفاع در منطقه گردشگری ازناو خلخال پس از طی مراحل مطالعاتی و طراحی از مدتی پیش آغاز شده است.

او گفت: خوشبختانه کار‌های اجرایی پل انجام و آرماتوربندی تمام شده و در حال فنداسیون‌بندی است و بتن‌ریزی نیز تا چند روز آینده شروع خواهد شد تا در سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: کار‌های مطالعاتی، طراحی و محاسباتی کاملا تمام و ابلاغ شده و بر اساس زمانبندی تلاش می‌شود با همت مجری طرح و با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان بخش بزرگی از طرح طی امسال اجرا شود و نهایتا مابقی مراحل اجرایی در فصل گردشگری و مردادماه سال آینده اتمام و به بهره‌برداری برسد.

بهار رسولی مجری پروژه پل معلق خلخال نیز با اشاره به هزینه کرد ۶۰ میلیارد ریال برای این طرح گفت: علیرغم مشکلات کار‌ها را پیش می‌بریم، کار مطالعاتی کلی انجام شده و در مرحله اجرا هستیم و امیدوارم امسال قسمت اعظمی از کار را پیش ببریم.

او از خریداری تجهیزات ساخت این پل خبر داد و افزود: پل معلق خلخال به طول۴۹۶ متر به عنوان طولانی‌ترین پل جهان با ظرفیت تردد ۸۰۰ نفر همزمان در مجموعه گردشگری ازناو خلخال ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.