رئیس‌گروه هنر‌های تجسمی کانون پرورش فکری کشور خبرداد؛

اهمیت عکاسی در رشد تفکر و نگاه خلاقانه‌ی نوجوانان

یحیی‌پور با توجه به اهمیت عکاسی در رشد تفکر و نگاه خلاقانه نوجوانان ،گفت:انجمن عکاسی کانون پرورش فکری در ۲۰ استان کشور تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مامک یحیی‌پور رئیس‌گروه هنر‌های تجسمی کانون پرورش فکری کشور در نخستین جلسه مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان  گفت: عکاسی می‌تواند پیش‌زمینه‌ی مناسبی برای رشته‌های دیگر هنری ازجمله پویانمایی و فیلم‌سازی باشد.

او با بیان اینکه در حال حاضر انجمن عکاسی در ۲۰ استان شروع به فعالیت کرده و شاهد رشد کمّی و کیفی قابل توجهی در این رشته هستیم، افزود: هدف از تشکیل انجمن عکاسی در کانون پرورش فکری کشف و پرورش و معرفی استعداد‌های اعضا در زمینه عکاسی است.

رئیس‌گروه هنر‌های تجسمی کانون پرورش فکری کشور گفت: برنامه‌ریزی به‌منظور آموزش و توانمندسازی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری، پرورش نگاه خلاق و جستجوگر در اعضا، توسعه و ترویج عکاسی و کاربرد آن در زندگی، ایجاد فضای امن برای تبادل تجربه و اطلاعات، ایجاد بانک اطلاعاتی از عکاسی و عکاسان کانون از دیگر اهداف کانون در توسعه عکاسی است.

یحیی پور با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی از اعضا و مربیان علاقه‌مند به عکاسی و تدوین شیوه‌نامه عکاسی ویژه نوجوانان از دیگر اهداف انجمن عکاسی کانون پرورش فکری است، ابراز داشت: تأمین منابع مطالعاتی، طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مهارتی در این انجمن پیگیری می‌شود.

او افزود: طراحی و برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری اردو‌های مهارتی، تهیه آرشیوی از عکس‌های ارزشمند، برگزاری نمایشگاه‌های هنری حقیقی و مجازی از آثار خلق شده اعضا، برگزاری رویداد‌های عکاسی، زمینه‌سازی برای نمایش آثار تولید شده توسط اعضای انجمن با استفاده از ظرفیت‌های کانونی و برون‌کانونی از دیگر برنامه‌های انجمن عکاسی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار