همیاران طبیعت به کمک منابع طبیعی منوجان آمدند

رییس اداره منابع طبیعی منوجان گفت:اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منوجان نسبت به ساماندهی ۱۱۰ نفر از بهره‌برداران روستایی و نیرو‌های داوطلب و متقاضی به عنوان همیار طبیعت اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابوذر سیفی، رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان منوجان با اعلام اینکه در راستای سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر عضوگیری از عموم افراد جامعه به عنوان همیاران طبیعت ، اقدام شده است،گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منوجان نسبت به ساماندهی ۱۱۰ نفر از بهره‌برداران روستایی و نیرو‌های داوطلب و متقاضی به عنوان همیار طبیعت اقدام کرده است.

او افزود: این اقدام همچنین به منظور استفاده از ظرفیت‌های بالا و بالقوه‌ای که در این بخش می‌توان برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی  استفاده کرد، انجام شده است.

سیفی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی از طرف اداره کل در این طرح شناسایی و عضوگیری از افراد با نفوذ محلی با محوریت بهره‌برداران، کشاورزان، دامداران و در نهایت داوطلبان اقدام شده است بیان کرد:طرح عضوگیری همیاران طبیعت اهداف والایی را  از جمله استفاده از نیروی عظیم مردمی، استفاده از ظرفیت‌های پنهان ، واگذاری امور به مردم و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی به همت خود بهره‌برداران روستایی دنبال می کند.

او اظهار کرد:در این طرح افراد شناسایی شده ضمن معرفی به مراکز آموزشی و ترویجی برای فراگیری و آشنایی با مقررات منابع طبیعی ، نهایتا پس از صدور کارت شناسایی تحت عنوان همیاران طبیعت نسبت به وظایف خود که مهم‌ترین آن حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و شناسایی و معرفی افراد متخلف سودجو و متصرف در اراضی دولتی است، اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.