رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر:

نصب آبگرمکن خورشیدی در روستا‌ها سریال ادامه دارد

حمیدرضا عبدوس گفت: اولین آبگرمکن‌های خورشیدی سال ۹۹ در ییلاق مرتع سیرت روستای چاشم شهرستان مهدیشهر نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: اولین آبگرمکن‌های خورشیدی سال ۹۹ در ییلاق مرتع سیرت روستای چاشم شهرستان مهدیشهر نصب شد.

او با اشاره به این که حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی از برنامه‌های مهم این اداره است، افزود: امسال نیز در راستای استفاده از انرژی خورشیدی جایگزینی سوخت فسیلی و حفظ و حراست از درختان جنگلی و جلوگیری از قطع بی رویه درختان و بوته‌های ارزشمند مرتعی توسط بهره برداران و دامداران حاشیه جنگل ها، تهیه و نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در برنامه کاری قرار گرفت.

حمیدرضا عبدوس بیان کرد: اجرای طرح آبگرمکن‌های خورشیدی در استان از سال ۹۴ و در یک روستا به عنوان پایلوت انجام شد و با دریافت بازخورد‌های مثبت از اجرای این طرح اکنون سالانه و به صورت منظم این طرح در روستا‌های استان اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در ادامه با بیان این که ییلاق‌های واقع در حاشیه جنگل‌ها که راه صعب العبور دارند و همچنین از نعمت برق و گاز طبیعی محروم هستند در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته اند گفت:اولین آبگرمکن‌های خورشیدی طی امسال نیز در روستای شهرستان مهدیشهر نصب شد.

او تصریح کرد: ۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در پشت بام منزل ۹ خانوار ساکن مناطق ییلاقی این روستا نصب گردید.

عبدوس اعلام کرد: برای تهیه این آبگرمکن‌ها حدود ۲۴ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صیانت هزینه شده که بهره برداران فقط هزینه لوله کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و حمام را پرداخت نمودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تأمین آب گرم رایگان، حفاظت از بوته‌ها و پوشش گیاهی مراتع و در نتیجه افزایش تولیدات دامی و بالا رفتن درآمد حوضه نشینان و کاهش آمار قطع درختان توسط حوزه نشینان را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.