برنامه حفاظت از پلنگ آسیایی در دشتستان اجرا شد

برنامه حفاظت از پلنگ آسیایی در آبادی تنگرود و کوه سیاه بوشکان دشتستان به اجرا درآمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، برنامه حفاظت از پلنگ آسیایی یا ایرانی در آبادی تنگرود و کوه سیاه بوشکان با مشارکت کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان برگزار شد.

مسئول برنامه حفاظت از پلنگ آسیایی و مدرس این دوره گفت: در این برنامه آموزشی بر نکاتی مانند ارزش‌های بی بدیل طبیعت در حفظ سلامتی انسان، جایگزینی بهره وری از طبیعت با بهره برداری و شکار بی رویه، رعایت تعادل بین ظرفیت دام و مرتع، استفاده از سگ گله برای حفاظت از دام در مقابل حمله پلنگ، استفاده از آغل‌های محکم‌تر و مدیریت زباله‌های انسانی برای جلوگیری از نزدیک شدن حیات وحش به مراکز مسکونی اشاره شد.

طاهره موسوی همچنین از دهیار فعال روستا و معلم بچه‌های دیار کوه سیاه که ارزش‌های حفاظت از طبیعت را به دانش آموزان می‌آموزد، تشکر کرد.


بیشتر بخوانید


پلنگ ایرانی از گونه‌های در معرض انقراض در دنیا است و دولت با کمک سازمان‌های مردم نهاد برای نجات نسل این جانور از سال ۱۳۸۶ طرح حفاظت از پلنگ ایرانی را در شماری از مناطق حفاظت‌شده کشور از جمله پنج استان دامنه جنوبی زاگرس به اجرا درآورده است.

 استان بوشهر و به ویژه شهرستان دشتستان یکی از بهترین زیستگاه‌های پلنگ ایرانی است و به منظور جلب مشارکت و حمایت مردم برای حفاظت از این گونه، دبیرخانه حفاظت از پلنگ ایرانی بهمن سال ۹۷ در برازجان مرکز شهرستان دشتستان آغاز به کار کرد.

پلنگ در استان بوشهر بیمه است و هر خسارتی که به دام وارد کند، جبران می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.